Stansted - London

Idas

Trådstartare
Hur tar man sig enklast/mest prisvärt från Stansted till centrala London via tåg/buss? Var är smartast att bo?

Stansted express, tåg som du kan boka enkelt på nätet. Smartast att bo beror väl på var man ska hålla till och vad man ska göra.

Stansted express, tåg som du kan boka enkelt på nätet. Smartast att bo beror väl på var man ska hålla till och vad man ska göra.
Tack! Tänkte smartast i förhållande till var tågen från flyget stannar, så man slipper åka tunnelbana 1 timme utöver tåget. Landar på kvällen nämligen :) Verkar som att den stannar i Tottenham Hale och Liverpool Street, så någonstans norröver kanske är bäst om man inte bor i centrala delarna.

Jag har ett favorithostel i Bloomsbury, ca 5 minuter (max) från British Museum. Det är lite sunkigt men supertrevligt och väldigt prisvärt. Det ligger vid Holborn, 4 stopp från Liverpool St. Dock tenderar det till att vara fullt. Pickwick Hall heter det.

Från Stansted brukar jag ta bussen. Helt enkelt för att det är mycket billigare än tåget.

Det blev ett hotell i Poplar/Canary Wharf, så tar vi Stansted express till Stratford och sedan tuben ett par stationer. Smidigt!
Tack för alla tips :D

Liknande trådar

Fritid Hej Om en vecka ska jag och mannen flyga till Storbrittanien och ingen av oss är särskilt vana vid att resa, så jag tänkte kolla om det...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 144
Senast: KesoNeso
·
Fritid Om några veckor ska jag för första gången åka till London på semester en vecka. Jag ska bland annat se Harry Potter och det fördömda...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 222
Senast: sjoberga
·
Hemmet Efter många nöjda år med Boxer så är nu vårt förhållande helt slut. Jag har sagt upp abonnemanget. Först så slutade mitt Tele2 Play...
2
Svar
29
· Visningar
3 870
Senast: Inte_Ung
·
Hemmet Vad bör man titta på mer specifikt om man funderar på att köpa ett hus från förra sekelskiftet? Är det något särskilt som brukar vara...
Svar
10
· Visningar
1 444

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

• WE-tråden