B

BrokenSilence

ursäkta mina idiotfrågor, men frågar man inte får man ju aldrig veta, eller hur

undrar hur långa avstånden mellan stolparna bör va?

och hur högt staketet bör vara (standard)

tacksam för svar!

Sv: Stängsla

Har jag trästolp sätter jag dem med ca 5-6 m mellanrum.
Översta tråden har jag i " bröst höjd " är själv 169 cm, och undertråden ganska högt, bara 1 1/2 hammare(använder den som mått när jag stängslar)
under övertråden.

Sv: Stängsla

Trådhöjd 3 trådar: 55-65 cm, 90-100 cm, 115-135 cm...Stolplängd...är det en permanent eller tillfällig hage ? Vad är det för stolpar ?...Själv när jag kör med permanent stängsel har jag mellan 5-10 m mellan stolparna. Men det är ju en smaksak. Men man behöver ju inte ha så himla tätt...

Liknande trådar

Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 130
Senast: Tualma
·
Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
627
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 555
Senast: mars
·
Anläggning Har en relativt liten beteshage till mina hästar på ca 1ha som jag tycker växter riktigt dåligt och jag skulle behöva lägga på någon...
2
Svar
29
· Visningar
2 554
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar