Stämmer detta?

Sorbe

Trådstartare
Funderade på en lektion vi hade i skolan som handlade om X- och Y-kromosomer.

Stämmer det att spermier med Y-kromosomer väger mindre än 'X-spermierna' och simmar därför snabbare, men att 'X:en' har längre livslängd och därför är det många som räknar sånt här med ägglossning och liknande när de ska 'bli med barn', typ ha samlag någon dag före ägglossning för att det bara ska finnas kvar X, för att få en flicka, så att säga?

Sv: Stämmer detta?

Det stämmer, men det är inte så att det alltid blir en pojke om man har sex precis vid ägglossning och en flicka om man prickar 1-2 dagar före.

Man ändrar chanserna lite bara, till säg 40-60.

Jag "lyckades" med den här metoden två gånger av två :)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 703
Senast: Enya
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Min son pratar mycket om döden just nu. Han ska fylla fem i sommar och var på sin gammelfarmors begravning rätt nyligen. Efter detta...
Svar
5
· Visningar
774
Senast: mackan
·
Relationer Alltså... min bonusmamma. Jag blir så trött på henne ibland. Hon tycker att jag och min bror kan dela rum (vi är totala motsatser till...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 461
Senast: a1agnlju
·
Äldre Okej, rörig historia (som kanske borde ligga på hästforumet någonstans egentligen? Moderator får gärna flytta isåfall!) men hang in...
Svar
19
· Visningar
2 704
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama