Stämde annonstexten med hästen?

Sv: Stämde annonstexten med hästen?

Jag var och kolla på en häst i helgen.
I annonsen stog det att han var jättesnäll,5gångare,nybörjarhäst och lätt att rida ut på själv och i grupp.
När vi ringde så sa hon samma sak.
När vi kom dit får vi veta att han inte travar,går inte i paddock,har passtaktig tölt och går inte att rida ut själv på.
Inget stämde så det blev ingen häst där:/

Jösses! :crazy:
Jag undrar om sådana säljare på ngt vis tror spekulanter är oerhört korkade och inte märker att det som uppgivits inte stämmer för fem öre? Eller hoppas de på ett mirakel att hästen i fråga helt plötsligt presterar gigantiskt mkt mer än den någonsin visat?

haha, ja man kan ju undra! "klar att hoppa 120-hinder på träning" skulle det väl kanske vara :rofl: men folk kanske hoppas på att det inte ..går.. att kolla upp, eller att köparen inte vet hur?

dock köpte jag den hästen iallafall, och nu har den gått 120...:cool:
men det tog ett tag innan den var klar för det...

En vän till mig köpte en häst där det i annonsen stod westerntränad.

När vi kom dit och hon skulle provrida kom det fram(efter mycket om och men) att dom trodde att den förra ägaren hade ridit western på honom och så hade dom ju en westernsadel. När hästen såg den blev han skiträdd han hade aldrig sett sadeln förrut. :rofl:

Tilläggas ska att hon pratade med den förra ägaren som inte alls hade ridit western.

Jag är nyfiken på vad som stod i annonsen när ni åkte och tittade på häst och vad ni sen fick se!
Stämde det eller var det en besvikelse eller kanske mycket bättre än väntat?

Hade för många år sedan en annons ute om att jag var intresserad av ta en d-ponny på foder under några år. Blev uppringd av en hel del. Men en av dem var helt otroligt "fel".

Fick informationen av ägaren både i telefon och medan vi gjorde iordning hästen. Han var välriden och en hopptalang men han hade inte ridits så mycket sista tiden men om jag bara satte igång honom så skulle jag ha en tävlingsklar häst inom ett par månader.

Vi tog honom till paddoken. Jag och mina två ridinstruktörer som bägge var med slog oss ner för att se hur han rörde sig under en ryttare. Tjejen som skulle visa upp honom hann inte mer än sätta in foten i stigbygeln innan han gjorde den mest intensiva serie brallningar jag har sett, tjejen flög som en trasa....

Efter en fem försök med samma resultat. Varje gång någon kom upp på honom störtade han iväg och gjorde allt för att få av dem.

När det frågades om jag ville rida lite förbjöds jag av instruktörerna.
Så det bidde ingen provridning.... Tur var kanske det.:o

Hästen vi tog på foder och senare köpte hade också en hel del fel vid beskrivningen. Han var korsning och 12 år (Visade sig vara renrasig haflinger och 6 år).
Men hann vann vårt hjärta.

nja inte direkt fick en helt annan ponny ungefär :P
Annonsen: Dponny valack på 143cm. snäll, lätt hanterad, lättlastad. utb LbdressyrLchopp. säljes då han är förstor för 10 årig dottern.
real life: Dponny ja. dock 145cm. GUDAsnäll, STARK att leda men snäll. SVÅR att lasta (fick reda på när vi hämtade honom. Redan papprena skrivna ) Men det fjorde inget för nu funkar det hyfsat bra i alla fall. inga 40 min för lastning bara en sisodär 5-10. UTB: MSV dressyr. ink akademiskt kan piaffa o passaga. LA hopp. lätt fälttävlan. STARK som skrutt.
Vi fick den underbaraste ponnyn i världen :) under de 200kg fanns min drömponny :)

Jag är nyfiken på vad som stod i annonsen när ni åkte och tittade på häst och vad ni sen fick se!
Stämde det eller var det en besvikelse eller kanske mycket bättre än väntat?

"4 årig grundutbildad valack. Trevlig att hantera"

Tittade på ett välutbildat sto :rofl: Han hann bli såld nämligen så inget stämde väl med annonsen. Han skulle va svart hon var brun osv.. ;)

Men blev han till slut ändå för köparen strulade ur :love: Så stämde väl i slutändan!

Var intressant när jag letade varmblod (var mest en ekonomisk fråga). Det värsta var nog en som var "av halvblodsmodell, ämnad för fälttävlan". Visst tänkte jag. Det var den magraste travaren som inte ens kunde ställas i hörnen och ännu mindre trava normal arbetstrav, hemskt var det. Jag red 10 min och sa att "nej, detta är verkligen inte vad jag söker." Ägaren blev jätte sur.

Eileen som jag sedan köpte stod det så här om "passar till det mesta, har lite "go" och fint tramp i steget." och hon var över alla förväntningar, verkligen. Jag hittade nålen i höstacken, för 7000;- :p

blogg1.jpg

Liknande trådar

Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 106
Senast: Tualma
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 323
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 050
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 405

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25

Hästrelaterat

Omröstningar