Stämde annonstexten med hästen?

Sv: Stämde annonstexten med hästen?

ingen annons men via kontakt.

stämde otroligt bra, va bättre till o med :d

Min pålle köpte jag genom stallägarens väninna när min foderhäst plötsligt hämtades av ägaren, som inte hade tid, men tyckte att han blivit så fin:( Var jätteledsen, men hittade min älskling:love:

Syrrans häst var rena lögnen på annonsen! Skulle vara snäll, aldrig skadad, älska att hoppa mm mm
Han hade en rejäl gammal gaffelbandsskada & annat som kom fram sedan & är ingen hopphäst (dom trodde han kunde tävla fälttävlan, jojo visst:smirk:) Hon köpte honom & han är en snäll häst, men har tyvärr mkt problem med sin kropp. Som tur är har han nu en ägare som lägger ner mkt energi för att han ska må bra!:)

Hästen jag köpte stämde exakt med vad säljaren sa. Kikade på flera hos henne och allt stämde kanon.

Var på ett försäljningsstall

I annonsen för min häst stod praktiskt taget ingenting. Hon var tre då och det enda som stod var ålder samt att hon hade trevliga gångarter. Annonsen hade legat ute i tre månader när jag ringde. Ingen annan hade ringt. När jag ringde fick jag en tämligen oengagerad beskrivning om att det var en trevlig häst.

Enda anledningen till att jag kollade på henne var att hon fanns nära en annan häst som verkade intressant (och inte var det). Annars hade jag aldrig åkt 50 mil för att kolla på henne.Det visade sig att hon hade tre mycket fina gångarter, kalasstamtavla och en imponerande hoppteknik. Jag slog till på direkten, har nu haft henne i tre år och hon är en pärla. Tur för mig att annonsen var så trist. Hade den inte varit det hade hon garanterat hamnat i andra händer.

Jag köpte min på annons , och allt stämmde faktiskt !
kommer faktiskt ihåg vad det stog , även fast det va två årsedan ^^
Charmig ponny som är mkt posetiv till arbete o älskar at hoppa . är snabb och smidig med mkt kapacitet ! En väldigt speciel ponny !

älskar min ponny !^^

allt stämde :)

om man bortser från att han var tre cm lägre än vad de sa :o

sen att han var perfekt förstaponny... jaja det stämmer väl om man vill ha en som hispar upp sej för nåt totalt ofarligt (specc soptunnor), står jättegärna på två ben och minsann testar som in i norden... han VAR dessutom rädd för sprayflaskor och vattenslangen (i hans ögon, anakondan)

aja efter en hjärnskakning, många svordommar, ett trasigt staket, ett förtvivlat SMS till min kompis "Pirat på väg hem, ramlade av i skogen kan du möta upp honom??" och FRAMFÖRALLT flera utslitna piggborstar xD hare blitt ponny av han HA! xD :banana:

haha, min häst var "startklar 120"
pyttsan, två rundor i 110 hittills, 18 fel i den ena och 12 i den andra..tur att man så enkelt kan kolla upp resultat numer!

Jösses! :crazy:
Jag undrar om sådana säljare på ngt vis tror spekulanter är oerhört korkade och inte märker att det som uppgivits inte stämmer för fem öre? Eller hoppas de på ett mirakel att hästen i fråga helt plötsligt presterar gigantiskt mkt mer än den någonsin visat?

Jag åkte och provred ett sto för 60.000kr en gång. Skulle kunna hoppa 1m banor, skulle vara känslig, framåt och jobba på bra. Stoet var trött efter 10 minuters ridning (då ägaren visade upp), hoppade jättegrönt och knyckigt, verkade inte alls alert och när det var min tur att rida (efter 20 min) så va hon helt slut. Gick inte fram öht och jag fick av ägaren ett dressyrspö så att jag skulle få denna "jättekänsliga och pigga" häst att fatta galopp. När vi var på väg hem sa hon "Jag kan tänka mig att sälja henne för 45, men inte mindre".

Och vi som trodde vi skulle få se en häst för 60 :mad: :smirk:
Det försäljningsstallet i Småland ger jag inte mycket för!

Det som stod i annonsen stämde, hästen var bättre t.o.m. !!:love::d Försäljningsstallet jag köpte hästen ifrån har inte alltid fått så bra kritik, men den här gången stämde det helt enkelt inte!
Det bidrog till ett köp jag aldrig kommer att ångra!:)

Jag är nyfiken på vad som stod i annonsen när ni åkte och tittade på häst och vad ni sen fick se!
Stämde det eller var det en besvikelse eller kanske mycket bättre än väntat?

Vi köpte en Kallblodstravare.

Det stod att han var riden och det var varken en undervärdering eller en överdrift. Han var riden - men inte mycket mer. :)

Det stod att han var lätthanterad och trevlig. Det stämde i stora delar men när vi haft honom några dagar testade han oss och var ganska bufflig med huvudet. Man fick passa sig så han inte slog ut tänderna på en.

Vidare stod det att han var trafiksäker, lättlastad och lättskodd.

Det enda som stämmer är att han är lättskodd. :) (Ja eller lättverkad kanske jag skulle säga för vi har honom utan skor nu)

Trots att han inte är trafiksäker eller lättlastad så är han inte en besvikelse! :) Han har slutat att "buffla" med huvudet och är supertrevlig. Jättefin allroundhäst! :love:

Häst nr 1: Skulle inte enl ägaren vara ngn nybörjarhäst, kostade 50 tusen. Visade sig vara en perfekt nybörjarhäst, pigg men 150% pålitlig. En helt underbar individ. Säljaren sänkte priset med 15 tusen utan att bad om det. Varför, vet jag inte än idag. Fick dessutom ha henne på prov. Häst nr 2: Skrev i annonsen att jag sökte trygg o snäll häst. Hästen visade sig vara väldigt grön, bilrädd, korädd, busig, inte gå att rida ut ensam på. Detta trots att ägaren bedyrat att hon var såå trygg. Men har trots det kvar henne än idag för att jag tror mig kunna träna bort mycket av de negativa egenskaperna hon har. Hon är väldigt trevlig häst att ha att göra med annars och har nog potensialen att bli en mkt trevlig ridhäst med tiden.

Haha nej inget stämde :rofl:

17773203.jpg

Pris: 7 000:-

8-årigt varmblodssto, 172cm i mankhöjd.
Riden och körd, mycket snäll.
2 ton hö ingår i priset.

Jag visste vilken hästen var, en kompis hade haft henne på prov över ett år innan annonsen kom ut. Hon var i själva verket 10 år, 167,5 cm i manken, mycket snäll skulle jag inte kalla henne, hon högg vid borstning, sadling, hade noll respekt för folk, hon drog omkring mig när vi skulle gå dit där jag skulle provrida. Stod inte still, var hyperstressad m.m.m.m.m. gick inte att rida knappt, inte köra heller, het och stressad

Men höet fick jag iaf med :D

Sedan såg hästen ut så här när jag tittade på henne

7071489.jpg

7071490.jpg
7071491.jpg

lite annorlunda om man jämnför med annonsbilden... men förra ägaren sa att hon var tjock också när vi var och hittade på henne! :eek:

Senast ändrad:

Stämde faktiskt riktigt bra

Snäll, go & glad Vbl valack = Stämmer, fast han va inte så jätte glad när han kom, inte så att han va elak eller nått sånt utan mer död på insidan, har lite svårt att förklara

Bildskön = kanske han inte va just då, men nu när han riktigt skiner på insidan så smittar det av sig på utsidan

En riktigt barnhäst = När till å med jag kännde mig trygg på honom när jag provred så ja en riktig klippa.

Min häst köpte jag genom en kontakt så där behövdes inga annonser. Men generellt sett så har väll de hästar som jag, och även andra som jag varit med och kikat på stämt in relativt bra, faktiskt. Eller ja, åtminstone efter vad som kommit fram på telefon, då brukar man ju kunna passa på och fråga en massa innan man åker iväg och kikar och provrider de.

Min senaste var mycket finare i verkligheten än i annonsen! :d
Hade hoppats på lite bättre grundutbildad eftersom det stod (eller om dom sa det? hyfsat säker på att det stod i annonsen) att den hade tävlat ett par klubbdressyrer upp till LB. Vilket jag undrar hur sjutton dom lyckades med när det knappt fanns någon broms på hästen och den var tvungen att få upp farten rejält lät det som för att fatta galopp (jag har ärligt talat inte ens fattat galopp med honom än med tanke på hur stressad och anti han blir så snart man tänker galopp! vill veta att styrning och broms sitter till 100% först). Men jag var nog rätt förberedd på att han inte skulle vara proffsutbildad utifrån resten som stod i annonsen.
En besvikelse i efterhand var att vaccinationen hade gått ut med 2 dagar! innan sista vaccinationen. Och den skulle vara regelbundet vaccinerad! Tur att jag inte tänkt tävla! :p
Mycket seriösa säljare i övrigt om man har i åtanke att de inte var så erfarna hästmänniskor.

Jag har köpt tre hästar på annons. Barnens ponny stämde helt med annonsen. Den bästa och roligaste ponny man kan hitta. Superbra tävlingsponny.
Min varmblodstravare som såldes som problemhäst och svårriden, som var lite knepig i början pga att hon hade för mycket energi. Visade sig vara en kanonhäst.
Mitt senaste köp för några månader sedan: En halvblodsvalack -03 en mycket spänd och tittig häst som kräver en mycket kunnig ryttare. Endast sutten på. Mycket vacker.
Åkte och tittade, såg honom och jag var såld.
Hämtade hem honom och inget av annonsen har stämt. Det är den lugnaste hästen jag har träffat. När vi började jobba med honom visade det sig att han kunde skänklar och alla hjälper. Han går fram överallt och blir aldrig nervös.
Han har haft väldigt många olika ägare, så förmodligen har han någon gång blivit inriden.
Det enda problemet är att han är svårlastad, men det är ju en träningssak. Det är förmodligen mitt livs bästa köp, eftersom han var så otroligt billig.:bump::banana:
Någon gång ska man ha tur.

Många hästar man kollat på har inte stämt för fem öre....Hästen skulle vara så fin att rida och ha mycket fina gångarter, hoppa med god teknik.....f*ck NO:D Isåfall är min häst grand prix utbildad i dressyr och hoppar VM:angel:

Men min nuvarande häst stämde jättebra in på annonsen. Visserligen stod det inte så mycket, men det som stod stämde mycket bra!

Fattar inte varför folk måste försköna sina hästar så, bättre att vara ärlig ju!

I annonsen på min nuvarande arabkille så fanns det ingen bild och typ tre rader där det stod ålder och namn typ. Haha. Världens tråkigaste annons tyckte jag och va inte så jätteintresserad av den heller, den fick ju ingen uppmärksamhet om jag säger så. Sen fick jag ett mms med en bild på hästen och jag blev helt såld!:love: Åkte och kollade, över alla mina förväntningar!!!:D Jag är idag tacksam över den tråkiga annonsen, antagligen hade ingen annan hunnit före pga. att annonsen i sig var så ointressant!:cool: haha:banana:

Liknande trådar

Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 106
Senast: Tualma
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 323
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 050
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 405

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25

Hästrelaterat

Omröstningar