Sv: Stämde annonstexten med hästen?
Min häst såldes av en amatörtravtränare och han skrev bara det viktiga, samt att han var SNÄLL, LUGN FAMILJEHÄST, med stora bokstäver.
Hästen i fråga var extremt snäll, lugn i sinnet men var lättskrämd och tja, vilken oriden travhäst, inte ens 5 år fyllda, är passande som familjehäst? :smirk: Däremot var han just en sån häst som skulle vara perfekt som familjehäst, men just DÅ var han ett projekt som alla oridna hästar.
När vi skulle besiktiga honom dock, då kunde inte ens stora karln till hästägare hålla honom. Han stod på bakbenen, rusade iväg och gnäggade hysteriskt med ägaren hängandes i grimskaftet. Då funderade man kanske - eller iaf mina föräldrar.
Men han är verkligen inte alls sån.
Jag tycker absolut att säljaren beskrev hästen så som han verkligen är. Jag skulle beskriva hans sinne precis så jag med. Lugn, snäll familjehäst med ett hjärta av guld. Men han är lite lättskrämd som sagt och tja, jag skulle inte sätta upp ett barn själv som inte hade vana vid att hästar gör oväntade saker, på honom. Däremot om jag var med på marken. Men visst vill jag påstå att han är en fantastisk familjehäst som eg vem som helst kan sitta på. Min karl har ridit ut på tur på honom, och han var helt ridovan. Sålänge man inte blir skrämd om hästen tar ett skutt.
Så svaret är JA. Han beskrev hästen väldigt väl, han kände verkligen sin häst och det var också därför han tog ett aldeles för högt pris för honom, och det sa han själv. Det är en häst med ett hjärta av guld och såna är svåra att hitta.