stambokföra asrp

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Welsh
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 787

Welsh

Trådstartare
Jag har köpt ett fullblodsto som jag ska använda i ridponnyaveln. Vet att ett arabsto blev stambokfört i somras som ridponny. Hur bär jag mig åt för att stambokföra detta stoet som ridponny? Måste hon ha föl vid sidan eller stambokför man dem som 3 åringar på vanlig premiering?

Sv: stambokföra asrp

För ridponnyavel går att avelsvärdera(stambokföra om stoet når rasvisa krav) fullblodsston av max 153 cm.

Stoet behöver inte ha föl vid sidan.

Stoet kan visas för exteriörbedömning vid officiella utställningar* och stopremieringar, stoet exteriörbedöms/sundhetsintyg och bedömningsprotokollet går till ASRP´avelsvärderingsnämnd för ston (kansliet)--och tilldelas en avelsvärdeklass.

* kontrollera med ASRP´s kansli vilka utställningar som är godkända och om det behövs speciellt protokoll.

Ston som stambokförs i ASRP skall ha ett ridbarhetsintyg, antingen från premieringen eller utfärdat av behörig domare .**

** kontrollera med ASRP´s kansli.

peråke

Liknande trådar

Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 644
Senast: Mabuse
·
Hästhantering Unghäst… Har en 3,5 åring (blir 4 i juni i år) som jag köpte i somras. En ganska cool valack, inte varit rädd för traktorer... 2 3
Svar
58
· Visningar
3 744
Senast: Piaff
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 144
Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi... 2
Svar
23
· Visningar
3 203

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Budget samt tid för hund
  • Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Tillbaka