Stambok på internet för tyska holsteiner

Kellog

Trådstartare
Jag har köpt en ny häst och hon är en tysk holsteiner. Jag har kollat runt på internet efter stambok men hittar inge. Någon som vet om det finns och i så fall var?

Sv: Stambok på internet för tyska holsteiner

Nu är det ju TYVÄRR så att tyskar är urkassa på allt som heter dator.
Svårt att hitta tävlingsresultat, släkt, ägare osv

Men du kan kanske hitta din häst på All Breed Pedigree (över 1milj. hästar i databasen) kanska krånglit och slarvigt data system men kanske du hittar den.

Den här sidan Paardenfokken har oftast mer tillförlitliga uppgifter om hästar än Allbreed. Dessutom finns det många mer tyska, holländska hästar listade.

Det finns en Bok (fantastisk) som heter Holsteiner Stutenstämme av Claus Schridde Den innehåller holsteiner stostammar från 4-8891 med bilder och hela stamträd. Kan inhandlas På www.buecher-zum-pferde.de Pris runt 350-400 Jag har inte funnit något på nätet som är i närheten när det gäller den informationen den tillhandahåller

Det är den boken som finns upplagd på nätet som jag hänvisade till i mitt första svar i denna tråd. Det är bara att klicka på länken där. "Holsteiner Broodmare Lines" är den engelska titeln, den går också att läsa på tyska på denna länk.
Så du behöver inte köpa boken.

Det finns en Bok (fantastisk) som heter Holsteiner Stutenstämme av Claus Schridde Den innehåller holsteiner stostammar från 4-8891 med bilder och hela stamträd. Kan inhandlas På www.buecher-zum-pferde.de Pris runt 350-400 Jag har inte funnit något på nätet som är i närheten när det gäller den informationen den tillhandahåller

Har du betalt så mkt har du gått på en nit, brukar kosta runt 100:- ungefär, tror jag gav 9,90 Euro + 2 någonting i frakt.

Fungerar för mig.
Trycker du på de blå pilarna nedtill på sidan?

Ja, alltså jag kan bläddra mellan stofamiljerna i bokstavsordning. Men på varje sida med stofamliljer kan jag inte bläddra uppåt/nedåt - och det verkar som att det finns mera info! Det finns ju pilar även i högerkant men det händer inget om jag klickar på dem.

Har testat även här på jobbet nu så det borde vara sidan som är konstig?

Brukar finnas ett antal (nya) till salu på tyska ebay. Sök på stutenstämme holstein så får du fram dem.

Tyvärr så hittar jag inte min häast någonstans, men har hittat lite ifo om hennes moder och fader ;) Tack så mycket för alla svar!

Om du talar om stammen på din häst kan du få mer info av medlemmar här på forumet.

Ja, det kan vara en bra idé!

E: Counter holsteiner
U: Gucci holsteiner
UE: Anthoneydream

Uppfödaren heter Peter Nagel och bor i Tornau, Tyskland.

Någon som vet något om detta?

Tack så jättemycket! Viljken snygging hennes pappa är ;) och verkar ha fin hoppteknik med, hon har antagligen fått det från honom :)

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
512
Senast: Nikan
·
Heeelt ny på att tyda dom här unghästbedömning som finns. Kollar på en häst som är 5, fick klass 1 i gångarter och hoppning på...
Svar
12
· Visningar
1 255
Senast: Robina
·
  • Artikel Artikel
Radannons Hej! Någon som har bra koll på vad som finns för stallplatser nära Klippan, Åstorp, Munka-Ljungby, Ängelholm, Hyllinge? Jag flyttar...
Svar
0
· Visningar
1 646
Senast: Rikke
·
Hundavel & Ras Konstig rubrik kanske, men.... Vi förlorade vår hund under julhelgen, hon blev nästan 16 år, så det var väntat. Men ändå är vi nog lite...
2 3
Svar
50
· Visningar
2 748
Senast: Digbil
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka