Morcraban

Trådstartare
Jag undrar vad folk inom galoppsporten spontant anser om en häst med härstammningen: e: Inchrory, ue: Diaghlyphard?

Sv: Stam

Humör!!! Ingen "nybörjarhäst" precis. Men förmodligen en som kan ha fart:angel:

Hehe ja humör har han, min lilla ängel:P Fart har han med, ska även varit klockad med en förvånadsvärd tid som tvååring.

Men som du säger absolut ingen nybörjarhäst! Humör och ranghög.

Håller med! Kan säkert flyga men inget att ha i soffan framför TVn!:angel:

Hehe, låter positivt:P

Vad jag har märkt av humöret så är han helmysig, älskar verkligen mysstunderna, kör ned huvudet i famnen på en och halvsover när man kelar med honom. Går jag int till honom när han ligger ned så gör han samma sak, eller lägger sig på sidan, sträcker ut sig och "burrar" in huvudet i knät på en.
Men så...kan han både trampa runt och studsa när man gör något som inte passar herrn vid just det tillfället. Är det kraftfoder dags (har fritillgång på hösilage) så nåde den häst som finns i närheten, lilla stackars ponnystoet som är lite av en pissemärr har tur som har en vägg och galler emellan. När man går in med maten så är öronen slickade och han trampar och kastar med huvudet, fast han vet att när jag fodrar så gäller det att vara lugn och glad:P Jag väntar nämligen ut honom, låter honom inte komma nära krubban och så.
Han blir även studsig när han inte får gå åt ett visst håll som han vill när man rider eller när han inte får sluta precis när och hur han vill.
Som sagt, helt underbar men bestämd.

Min Inchrory-gosse är inte särskilt kelsjuk, bara ibland när det passar honom. Om man gosar med honom ändå så skrynklar han ihop mulen och gnisslar tänder:crazy:

Haha, jag hade en häst e. Atlantic Boy u. Gula änkan som gjorde exakt lika dant :smirk: (nästan) Han såg helt mordisk ut när jag skulle pussas och ha mig .. Men när vi var ensamma i stallet dååå passa det. Precis som om det skulle va lite "pinsamt" att kela med matte :rofl:

känner oxå igen det!!!
har en efter inchrory och en efter diaglyphard!
den efter inchrory har ett bestämt humör, vill hon inte så gör hon inte det i heller spelar ingen roll om jag försöker en timme eller 2.:crazy: (men annars mycket lugn å fin)
den efter diaglyphard är min prinsesse!! hon har humör som heter duga, men är ändå den häst som ligger varmast om mitt hjärta!:love:

diaglyphard dom hästar jag har träffat både efter diaglyphard och som är barn barn till honom har varit helmysiga och trevliga i tempramentet... den andra har jag ingen aning om vad det är för något..

känner oxå igen det!!!
har en efter inchrory och en efter diaglyphard!
den efter inchrory har ett bestämt humör, vill hon inte så gör hon inte det i heller spelar ingen roll om jag försöker en timme eller 2.:crazy: (men annars mycket lugn å fin)
den efter diaglyphard är min prinsesse!! hon har humör som heter duga, men är ändå den häst som ligger varmast om mitt hjärta!:love:

blandar du ihop dem så har du min lilla pålle i ett nötskal:P
vägrar han göra något så går det inte att få honom på andra tankar, rider man och han tycker att det är dags att sluta (ridhuset är inte populärt) så går han emot allt, vikt,stjänkel och ledande tygeltag, går mot utgången oc stannar där, trycker man till honom i sidorna med skänklarna så får man en påminnelse om humöret:P
Men han är min lilla ängel och jag älskar honom för att han är just precis som han är, även om man ibland kan bli frustrerad.
Han har dock ärvt arbetsviljan efter Diaghlyphard, han älskar att jobba och blir grinig om han bara får gå i hagen och stå i stallet. När man sedan jobbar med honom, vare sig det är markarbete eller uppsuttet så är motivationen på topp och han gör allt med full fokus.
Och snabblärd är han som bara den!! Behöver bara upprepa en sak max 2 gånger sedan sitter det.

diaglyphard dom hästar jag har träffat både efter diaglyphard och som är barn barn till honom har varit helmysiga och trevliga i tempramentet... den andra har jag ingen aning om vad det är för något..

Jo, samma här. Diaghlyphard har alltid varit min favorithingst, synd bara att han inte finns längre.
Inchrory står på Ljungstorp Gård, riktigt fin. Vad jag har hört så ska han ge vassa och svåra avkommor. Å andra sidan så har jag hört det om Diaghlyphard också, men som sagt av de som jag träffat efter Diaghlyphard så har de varit helmysiga om än bestämda och haft humör.

Liknande trådar

Ridning Jag red på ridskola från jag var 6 till övre tonåren, under senvår och sommar red vi ofta uteritter, i alla gångarter. Man fick lära sig...
8 9 10
Svar
188
· Visningar
9 132
Senast: Sassy
·
Anläggning Undrar om någon här varit med om något liknande och hur det isf hanterats. I vårt ridhus har vi tydliga hopp och dressyrtider. Under...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 907
Avel Undrar om någon här hört/vet något om hingsten Regress, en westfalisk hingst född -72. Härstamning e: Remus I u: Freia. Tycker det är...
Svar
2
· Visningar
714
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 919
Senast: valpköpare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar