Sv: Stallregler
Okej nu ska jag försöka ändra på listan så den låter bättre. Vad tror ni om jag skriver den såhär?
*Alla hästarna bör var ute senast kl 8:00, dock beroende på väder (ev utsläpp kommer ingå i hyran)
* Efter att man ha mockat så sopar man efter sig.
* Viktigt att man ställer tillbaka grejor tex grepar mm efter man ha använt dem.
* Att man ser till att hålla stallgången ren, tex ta bort bajs och sopa efter man ha skött om sin häst.
*Barnen får inte vistas i stallet utan uppsyn.
*Låser dörren in till sadelkammaren när man är klar.
*Får inte sopa stallgången när hästarna är inne om det inte är så att man kan låta stalldörrarna vara öppna ett tag. Alt vänta man till efter mockningen
* Man ska alltid släcka efter sig när man lämnar stallet, samt dra ut sladden till radion.
*Viktigt att man håller stalldörrarna stängda när det är minusgrader (Det är för att vattnet inte ska frysas, Vi själva ser dock till att vädra en kort stund varje dag)
*Spån/spånpellets får ej användas som strö.
*Fodring sker på bestämda tider, se alltid till att det står påsar färdiga. ( vi ha dock inte bestämt när och hur många ggr vi ska fodra)
*Efter kl 22 får ingen vistas i stallet om man inte ha sjuk häst el liknande.
*Hundar ska hållas kopplade både i och utanför stallet.
*Rökning förbjuden såklart!!
Vad tror ni om detta istället? Något man kan ändra på så det låter ännu bättre? Har jag glömt något?
Blir helt snurrig i huvudet haha