Stallråd - avmaskning

S

snofflan

Hej!

I helgen ska vi i vårt stall diskutera avmaskning inför hagbytena.

Nu undrar jag om ni kan hjälpa mig att hitta information om avmaskning så att jag på ett enkelt sätt kan informera dom andra om bla. VARFÖR man avmaskar och VARFÖR det är så viktigt att hålla sig till samma preparat hela säsongen och följa intervallerna. Och framför allt hur viktigt det är med träckprov för att veta VAD det är man avmaskar mot. Ni vet, sån typ av information. Vet att det finns bra info om detta men kommer inte riktigt ihåg var....

Är ganska ny i stallet och har själv haft problem med mask på min häst och är därför väldigt noggrann med att det ska bli rätt. Men det känns som att dom andra bara avmaskar för att dom ska och egentligen inte vet VARFÖR man gör det. Vill så gärna att dom ska lyssna på mig och förstå att det jag kommer med faktiskt inte är nån bluff utan bara det bästa för både deras hästar och hagarna....ni vet ju hur det är när man försöker bryta gamla vanor....

Så snälla, kom med lite tips och råd!!
 
Sv: Stallråd - avmaskning

Sorry, lyckades göra 2 trådar om precis samma sak och vet inte hur jag ska radera den ena....oooops! Hoppas ni har överseende med detta. Tack!
 

Liknande trådar

Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
1 089
Senast: Habina
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
29
· Visningar
1 990
Senast: Hedinn
·
Juridik & Ekonomi Så jag håller på att flytta min pension som ligger hos Skandia som min tidigare arbetsgivare betalade in. Jag började med detta i höstas...
Svar
16
· Visningar
1 705
Senast: Acto
·
Hästvård Hej. Jag vill börja med att säga att jag ska ringa veterinär på måndag, så ingen tror att jag inte tänker på det. :) Jag har en ponny...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 872
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp