Mirre

Trådstartare
Nån mer än jag som använder det här?
Vad tycker ni om det?
Tycker det funkar bra, luktar knappt ammoniak alls i boxarna och luktar mindre av gödslestacken också.
:)

Jag använder stalosan F året runt för att slippa flugorna. Och det hjälper verkligen!!!!!!

Det är ett kanonmedel mot virus och bakterier + att det suger upp 2* sin vikt i fukt så boxarna blir inte blöta :D

När vi skulle kastrera den ena hingsten så fick vi mycket beröm av veterinären eftersom vi använde stalosan i boxarna vi hade även strött ut det på golvet där vi skulle stå.

Japp, använder det både till hästarna, hönsen, kaninerna och getterna. Oumbärligt! :)

Jag använder det året runt! När hästen står på bete och jag har mockat ur boxen strr jag på det för att det inte ska komma bakterier, och annars så är det jättebra när man mockar bädd! Luktar inget! SUPER :D

Mycket effektivt, har använt det i åtskilliga år. Tycker själv att inget går upp mot det.

Sv: Stallosan

Jag tar upp en gammal tråd istället för att starta en ny. Jag ska lägga in en torvbädd idag och jag har inhandlat likte stalosan. Frågan är då om man ska lägga stalosan under torvet redan från början, och hur mkt i sådanna fall??

lill_flesky skrev:
Jag tar upp en gammal tråd istället för att starta en ny. Jag ska lägga in en torvbädd idag och jag har inhandlat likte stalosan. Frågan är då om man ska lägga stalosan under torvet redan från början, och hur mkt i sådanna fall??

Jag brukar lägga stallosan en gång i veckan på golvet i boxen, strör ett tunt lager över golvet sedan la jag halm ovan på

Och var kan man köpa detta förträffliga hjälpmedel då?

Jag har köpt det på lantmännen (granngården). jag är riktigt nöjd med det. Helt ovärderligt när vi hade tre grisar i stallet en viner för att få ner lukten. Ska ösa ner boxarna med det idag efter vi sanerat hela stallet ;)

Jag köpte en säck Stallosan hos Granngården idag. 254:- fick jag betala men den säcken lär jag ha länge :).

:bow: :bow: :bow: :bow: :bow: :bow: :bow:
Kan inte leva utan det. En hygienisk revolution! Tycker alltid att det stinker i andras stall:eek: (de som inte ännu förstått nödvändigheten av S)

*kl*
detta stalosan låter ju helt underbart!
men hur blir det när göseln från bädden kommer ut på åkrarna?
är det bra? hur funkar det om man gödlslar på trädgårdslanden?

Jag använder "vanlig" stalosan och skulle inte klara mig utan det :love:

men vad är skillnaden på stalosan och stalosan F? Har förståt att "F" även motverkar flugor/flugägg någon mer skillnad?

Liknande trådar

Utrustning Vad finns det för säkra färger att använda för att måla häst med? Tanken är att måla en svart häst med vita zebra-linjer, så någon vit...
Svar
6
· Visningar
627
Senast: WildHorse
·
Hästvård Är det någon annan som varit med om att hästen har tappat pälsen fläckvis eller som prickar över kroppen? Tänk ”trivselprickar” fast...
Svar
5
· Visningar
443
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
600
Senast: tara
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 791
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar