Sv: Stallkatt

Jo jag måtte verkligen haft otur med min sadel då jag hade både filt samt ett stort ländtäcke över den. :( Nåja, nu är den såld och jag har en ny.:)
Jo dte får bli kattlucka till sadelkammaren och ett mysigt krypin med gosig filt. Givetvis ska katterna ha mat! Det är ju en självklarhet. Jag vill att de ska jaga råttorna INTE äta sig mätta på dem.:eek: Jag tycker liksom du att katter ska vara steriliserade eller kastrerade om man inte vill avla på dem.

Tror det kommer gå jättebra! Som sagt, rejält galonskydd med resår (så att det verkligen sitter på sadeln, inte bara ligger över) är mitt tips!

Vad det gäller kastrering (heter faktiskt så på både hon- o hankatter, konstigt nog) är det ett enkelt ingrepp på både honor o hanar. Vet att många drar sig för hona för att de tror att det ska vara en mkt värre operation.

Lycka till med såväl hästgårdsflytten som kissen/kissarna!

Senast ändrad:

Du skulle kunna ta en omplaceringskatt, van vid uteliv och jakt, fin på alla sätt och vis OCH som inte är riktigt rumsren, det finns såna... Så slår du många flugor i en smäll... I ett sånt läge kommer även det mest välskötta katthemmet att vekna... Eller omplaceringskatt, som sagt.

(läste bara de första tre inläggen)

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
225
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
464
Senast: KeeNine
·
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 589
Senast: cirkus
·
Övr. Katt Vi funderar lite löst på om vi vill skaffa katt igen. Vi har haft två huskatter från katthem innan. Gjorde en del misstag som...
2
Svar
36
· Visningar
3 413
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar