EmelieK
Trådstartare
Den äldsta stallkatten har bestämt sig för att flytta in i vårat hus. Hon började komma hit för ungefär en månad sedan. Jag skjutsade tillbaka henne till stallet några gånger (en kilometer) men hon fortsatte att komma tillbaka hem till oss. Vi började ställa ut mat och en lade ut filtar åt henne på verandan. Snart så började hon visa intresse av att vilja gå in i huset, men bara tills man stängde om henne. Då skulle hon genast ut igen. Ska tillägga att hon är 8 år och aldrig varit inne i ett hus tidigare.
nu har hon varit inne så pass mycket att kan vara inne ca 2 timmar i taget innan hon vill ut igen.
Jag skulle behöva lite tips hur jag och min sambo kan hjälpa henne att känna sig tryggare inne. Eller ska vi bara låta henne komma och gå som hon vill? Har ingen möjlighet att ha dörrarna öppna nu när det börjar bli kallt och det blir ett jäkla springandes på henne in och ut.
Någon som upplevt samma sak med gammal katt som plötsligt bestämmer sig för att bli innekatt?
Jag skulle behöva lite tips hur jag och min sambo kan hjälpa henne att känna sig tryggare inne. Eller ska vi bara låta henne komma och gå som hon vill? Har ingen möjlighet att ha dörrarna öppna nu när det börjar bli kallt och det blir ett jäkla springandes på henne in och ut.
Någon som upplevt samma sak med gammal katt som plötsligt bestämmer sig för att bli innekatt?