Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det beror helt på tycker jag, om det är så att man medvetet väljer att flytta mitten av månaden men har ändå så att säga bestämt sig för stallplatsen innan månaden börjar så tycker jag nästan att man bör betala hela månaden. Kanske inte foder osv då men kallhyran iallafall.Hur gör ni när ny hyresgäst flyttar in, om de tex flyttar in mitt i månaden? Gör ni avdrag på hyran?
Om de tex flyttar in en vecka efter månadsskiftet, tycker ni det ska vara avdrag då eller ska det vara mer som med boende att man betalar från den förste oavsett?
Möjlighet till tillträde spelar väl ingen roll? Det är väl när man avtalar om som spelar roll. Det blir väldigt konstigt om jag ska byta stall, det blir ledigt 1 april men jag vill inte flytta in förrän 1 juni och tecknar avtal från den dagen. Inte tänker jag betala 2 månader extra för att det är ledigt.Jag ser det som självklart att man får betala från och med dagen man har möjligt tillträde. Får man möjlighet att tillträda boxen den första i månaden, ja då får man vackert betala från den första även om man väljer att flytta in senare. Möjligtvis med ett avdrag på mellanskillnaden mellan varm- och kallhyra om sådant tillämpas (dvs inte betala för sådant jag inte har förbrukat, typ hö och spån). Och givetvis omvänt - får jag inte flytta in förrän den 10e skall jag såklart inte betala för 1-9e.
Möjlighet till tillträde spelar väl ingen roll? Det är väl när man avtalar om som spelar roll. Det blir väldigt konstigt om jag ska byta stall, det blir ledigt 1 april men jag vill inte flytta in förrän 1 juni och tecknar avtal från den dagen. Inte tänker jag betala 2 månader extra för att det är ledigt.
Alltså, vi tycker egentligen inte olika. Jag ser "möjligt tillträde" som den avtalade dagen från vilken jag FÅR beträda boxen enligt avtalet. Har stallägaren avtalat från 1a juni är det ju inga konstigheter. Men om avtalet gäller från 1a april och jag inte flyttar in från 1a juni får jag ju skylla mig själv. Helt bisarrt att försöka undkomma betalning då (men jag har flera exempel på när hyresgäster försökt!).