Sv: Stallgarderob
Jag har tänkt bygga en egen förvaringsgarderob. Den kommer ungefär att ha måtten 120 bred, 70 djup och 190 hög. Konstruktionen är stabil och samtliga hyllor och dörrar är är löstagbara, så den inte väger 100 kg när man skall flytta den. Stabila plankor sitter fast på utsidan av bakplattan i rätt höjd så att jag kan ha två sadelhängare fastsatta (hade hela bakskivan varit tjock hade den blivit skittung).
Måtten är anpassade så att jag skall kunna ha två sadlar på höjden, all vardagsutrustning samt säsongens täcken. Dörrarna kommer att vara tudelade (så att de inte går sönder av tyngden), ha hästinspirerade knoppar och såklart vara låsbara. På insidan av dörrarna skall det sitta spöhållare och korgar för allt småplock.
Jag har detaljerade byggskisser och materialbeskrivning på den... dock på papper. Jag beräknar att den ungefärliga byggkostnaden hamnar på 3000 kr, exkl färg och siliconkitt (rätt dyrt men tätar även stora springor skitbra och är elastiskt). Jag skall lacka den i slät hammarlack (Ljusgrå utanpå och vit inuti) för då får man nästan en metallyta som är lätt att hålla ren. Färgen lär dock kosta en del.
Note: 3000 kr är inklusive alla olika krokar, plastbackar, korgar, gånggärn, knoppar, låsanordning och hängare. Ett rätt okej pris med tanke på att den kommer att vara helt genuin och hålla en evighet... om man bara orkar att lyfta den... ha ha...