Stallgångs-"problem"

S

SuperSpringBoy

Har i höstas flyttat in i ett nytt stall. Så fort jag tar in min häst och ställer han i stallgången för att borsta inför t.ex. en ridtur så bajsar han. Så var det aldrig förut i det gamla stallet utan det verkar som om det har blivit en vana nu att bajsa så fort han kommer in. Finns det någon som har samma "problem" eller något tips på vad jag ska göra för att han ska sluta!?:confused:
 
Sv: Stallgångs-"problem"

Vad är problemet? :confused: Det är ju bara att sopa upp och släng ut. Många hästar lägger en hög innan de ska jobba.
 
Sv: Stallgångs-"problem"

Min kille gör likadant. Det är irriterande om man har bråttom men inte mycket att göra åt. Säger som föregående talare, bara att sopa upp och kasta.
 
Sv: Stallgångs-"problem"

Gör ngn av mina hästar det så är det oftast pga av nervositet/stress. Så gjorde hästen inte det i gamla stallet så kan du hoppas att det är övergående.
 
Sv: Stallgångs-"problem"

Jag brukar ha en hel mockkorg redo i gången när jag tar in min häst så får han kissa och bajsa i den istället om han behöver.
 
Sv: Stallgångs-"problem"

min häst har ett liknande "problem", han bajsar alltid innan vi går in i stallet efter arbete.... precis när man hoppar av. det e bra så slipper jag mocka boxen igen!
 
Sv: Stallgångs-"problem"

Min pålle skiter jämt i gången. Har däför skottkärran inne som jag bara skyfflar i skiten i (blir alltid en hel del) kör ut och tömmer den efter jag släppt han i hagen/boxen.
 
Sv: Stallgångs-"problem"

Låta honom gå in i boxen efter att ha varit i hagen så att han kan kissa och bajsa.
Då kan du ta ut en bajsfri häst sedan.
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 602
Senast: Freazer
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
1 358
Senast: Lutten
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 081
Senast: Freazer
·
Juridik & Ekonomi Jag har fram till nu haft ett gratis bokföringsprogram i mobilen, som fungerat bra till mitt lilla fritidsföretag. Men nu tar de bort...
Svar
7
· Visningar
411
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp