Sv: Ställer ni av hästarna ?
just nu går han lite halvt om halvt, typ max 2 ggr/vecka.
har han gjort sen mitten av november.
sen början av okt har han haft ont i ryggen av en felutprovad sadel (sadelutprovare), -riktigt- ont. sista behandlingen av ETn blir på måndag och han är nästan helt frisk.
fram till mitten av november red jag faktiskt barbacka 4 dgr/vecka, han behövde gå en del för att bli bra i ryggen.
men jag har ingen sadel, och det är mörkt och regnigt och alldeles slaskiga ridvägar och jag kan ända inte träna så bra utan sadeln (han är inte så jättelätt att rida barbacka) så nu rider jag honom max 1 gång/vecka.
jag red och försökte träna barbacka i 1½ månad, samt 1½ månad i sommras när jag inte heller hade någon sadel. så nu har jag tröttnat.
jag har inget ridhus och ingen paddock, men paddock 20 min ridtur (3 km) härifrån´. ridhuset är 5 min med bil härifrån, och 40 min till häst.
ska och titta på en sadel imorn, som jag ska prova ut och tror passar honom, och när jag fått den börjar jag träna igen.
hoppas då på att snön har kommit så det blir ljusare att rida!
kommer få skjuts vid bra vägunderlag på hopp/dressyr-träning på helgerna, rida till paddocken och ridhuset själv.
så när sadeln fixat sig SKA han banne mig igång igen så vi kan komma tillbaka till tävlingsbanorna i vår!