Stallbygge- oseriösa leverantörer??

A

armada

Jag beställde boxinredning i mitten på juni och i leveransbekräftelsen står det att delarna skulle levereras andra hälften på juli.
Nu har delarna inte kommit än :mad: och jag undrar om någon har tips på vad jag kan kräva när jag tar kontakt med tillverkaren på måndag.
Vi hade planerat att slutföra stallbygget till semesterns slut men nu blir det rena kaoset! Hästarna ska in och ingenting är klart. :eek:

Sv: Stallbygge- oseriösa leverantörer??

Jag antar att du redan varit i kontakt med leverantören ett par gånger. Är leverans lovad i juli så bör du ha ringt redan i början av augusti, kanske t o m under slutet av juli om leveransen var lovad i mitten av juli, för att fråga vad som hänt med din beställning. Det gäller att "hänga på". Det är lättare att kräva ersättning om du tydligt visat att du är mån om att få leveransen i tid och dessutom talat om vilket extra besvär du får när inte leveransen kom vid utlovat datum. Rent juridiskt tror jag du kan häva beställningen utan att behöva betala något och istället välja en annan leverantör. Gissar dock att du måste ha din leverans omgående frågan är väl om den kommer och om den gör det, får du då det du beställt.
Mina förslag på ersättning:
*Bestäm ett datum när varorna ska vara på plats och kräv så mycket i rabatt att du kan hyra in hantverkare för att montera inredningen.
*Kanske säljer de något annat attraktivt som du valt bort p g a kostnaden be att få det som kompensation.
*Hur stor % rabatt du kan begära beror lite på hur mycket din beställning är värd men 10% är väl ganska vanligt.
Lycka till.

Vad jag vet är ditt problem alldelse för vanligt. Många inredningsleverantörer har mer att göra än vad de hinner med. Mitt tips är att jaga leverantören, helst med en riktigt varm blåslampa ;) Jag har byggt om ettt stall i sommar och redan 1-2 veckor innan leveransen skulle komma började jag ringa och fråga exakt vilken dag det skulle komma. Har fått allt i tid, dock i sista sekunden. Tex, har de sagt leverans v 33-34 så kommer grejerna torsdag v 34... Har varit väldigt noga med att kolla så att allt kommer med också, det är inte självklart.

Jaha, jag laddade med argument och var redo att skälla för kung och fosterland.
Vad händer då?? Då ringer lastbil chauffören med min leverans!

Jag får väl investera min ilska i murningen istället… :smirk:

Jag håller ju också på med boxinredning till mitt stall, har dock inte beställt än. Kan inte du skicka PM till mig och tala om vilken leverantör som är så slarvig :angel: Thank you.

Jag beställde plaststaket till min walker för några år sen...dom drönad och hade alla olika förklaringar till varför dom aldrig dök upp...Tillslut blev jag galen och ringde upp dom på en onsdag....jag skulle starta hästen på torsdag och sa till dom att om inte staketet satt uppe när jag kom hem på natten till fredan så kunde dom ta sitt staket och stoppa upp i arselet.....
...På natten satt staketet uppe( nu hade dom med i priset att dom skulle sätta upp det...det är runt staket med 3 ribbor)

Ställ på dom och säg att du kommer att vidta åtgärder om du inte får staketet...

:rofl:
Du har de rätta takterna. Jag kanske skulle ha bett dig att ringa… då hade säkert murat och monterat allt åt mig! Vem vill ha 600 Kg galvade galler upp i pipen!! Då lär man se ut så här => :eek:
Tack för tipset!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka