Sv: Stallägare från hell?
Hejsan.
Har läst alla inlägg och känner hur upprörd jag blir av alla olika historier.
Har själv stått i ett stall där det serverades mer el mindre mögligt/dåligt hö och vi fick inte köpa in eget, utan fick betala 500 kr i månaden för sådant som hästen ratade och inte åt
Stallgång med burar och annat skräp, men det skulle stå kvar trots risken för olyckor. Två ggr höll det på att gå illa vid utsläpp. Det försvann när vi flyttade från stallet , var bara en maktdemonstratition från stallägaren att ha det kvar eftersom jag vid flertat tillfällen talade om att det var en stor skaderisk att det stod där.
Barnen fick på skallen om dom inte sopade efter sig trots att ägarens barn + en annan inhyrd lämnade skit mm kvar efter sig, det skulle mina tjejer städa bort
Lämnade vi dörren öppen så kunde dom skrika att vi för h-vete skulle stänga, medans dom själv lämnade öppet trots kyla och regn.
Kunde inte fodra lunch men var hemma på dagarna, det fick vi andra göra och gud nåde om inte "alla" fick lunch.
Började att låta gårdens djur vara lösa i boxarna när det var vi som hade intag av hästarna, det var bara att jaga runt och fånga innan vi kunde släppa in hästarna, men det slutade dom med när vi gjorde likadant när det var deras tur att ta in hästarna
Blev "upprörd" om ngn tog in hästarna tidigt på kvällen men kunde själv ta in vid 18-18.30. Var annars ute till 20-21 tiden
Kom ut till stallet på kvällen när vi var där och sa att h*n hade lovat den som hade kvällsintaget att h*n + vi skulle det, tog in sina och gick sedan, med andra ord var det vi som fick göra det
Ska tala om att där vi står nu bor det änglar
ja det är sant, dom finns på jorden också. Vi trivs ypperligt och det gör pållarna också
Ha det gott / Nisse