ställa ut?

Sv: ställa ut?

Hej där!

Jag ska oxå ställa ut min lilla valp den 2 juli i Borås.. *ler* Vet inte hur det kommer att gå det enda som jag vill är att han inte ska bita dommaren i fingrarna.. * :rofl: * Sen hur det går spelar ingen roll bara han tycker det är kul med utställning.. *ler* :banana:

Kolla in han på hans hemsida. Skriv gärna en rad i gästboken..

http://web.telia.com/~u38019840/Belloceans_Astounding_Aragon_Zafir.htm

Hehe!

Jag ska också ställa Roxie, som ni redan vet, den 2 juli. Så då är det dags för Bellocean's valparna att synas =)

Men Giowanna, vi träffas ju imorgon för att träna med Arne och Roxie!
Zafir, du ställer dig mycket bättre än vad Roxie gör hehe. Har försökt att få henne att stå snyggt men hon bara sitter ner hehe

Kram
Britzyk
http://www.bellocean.com

Imorgon ska jag ställa ut min vovvis. Hoppas det går bra..ni får hålla tummarna.
Lycka till ni andra som ska ställa ut framöver också!!

Jag har ställt ut en hel del. Det beror på så mkt faktorer hur du ska göra. Men du har fått bra tips :)

Själv ska jag ställa ut pappas Shetland Sheepdogvalp i Vimmerby den 2 juli *spännande*
Den hunden är mer vild än tam, fast på ett bra sätt iof, men nästa vecka börjar träningen :D
Wish me luck!

Hej!
Jag har visat mina hundar en del på utställning och jobbat som ringsekreterare, men är naturligtvis inget proffs. Jag håller med om det som flera andra redan har skrivit att under valpstadiet ska det vara roligt med lagom mycket krav. Jag har en ettåring som älskar allt och alla (hittills), både mäniskor och andra hundar. Jag har tränat honom i lagom mängd för att ha kvar glädjen samtidigt som jag har ställt krav på honom i lagom dos. På de inofficiella utställningarna är domarna väldigt förstående, hjälpsama och visar en gärna om man är osäker. På de officiella utställningarna förväntar sig nog de flesta domarna att man ska vara lite mer förbered, men där är de också oftast hjälpsamma och kan vägleda. Träna baskomandona hemma som att stå och trava och åk gärna till utställningen i god tid och studera hur de andra utställarna gör.
Mvh. Camilla Wesley & Rivers hemsida!

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 452
Senast: Raderad medlem 149524
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej! Jag köpte i valp i augusti i år och vart då informerad att valpen inte hade stamtavla. Vilket inte gjorde mig något då jag inte...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
22 467
Senast: Gunnar
·
Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
559

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka