Ställa ut sin katt??

fettso

Trådstartare
Hur gör man om man vill ställa ut sin katt??:) (Perser)
Är helt ny på området men det hade vart jätteskoj!!!:)
:) Vet att man måste gå med i en kattklubb,vart gör jag det??

Hur förbereder man katten??

Sv: Ställa ut sin katt??

Här hittar du IDP-klubbar.

SVERAKs hemsida hittar du SVERAK-anslutna kattklubbar.

Är du medlem i SVERAK får du ställa ut på både IDP- och SVERAK-utställningar men är du medlem i någon svensk IDP-klubb får du inte ställa ut på SVERAK-utställningar.

Hur man förbereder beror mycket på ras och förhoppningsvis kan din katts uppfödare hjälpa dig med det. Om inte annat så brukar kattklubbarna anordna små träffar där man kan få lära sig sådant.

Jag vet inte om jag missförstod din tråd om försäkringar, hoppas det och i så fal behöver du inte bry dig ;)
Hade du planerat att ta nån kull på skogiskorsningen? I så fall är det inte nån vidare bra idé att gå med i en klubb, det är tvärförbjudet att avla på huskatter (dvs oregistrerade korsningar och även renrasiga) i både IDP och SVERAK.

Så jag missförstod inte? Synd :(
Du är medlem i en klubb på årsbasis. Under tiden du är medlem får du inte ta en endaste liten planerad kull på en huskatt. I så fall får du gå ur klubben efter ett år, men då får du heller inte fortsätta ställa ut persern längre. Om du håller på och hoppar fram och tillbaka så tror jag nog att du gör organisationen misstänksam och du riskerar att inte få vara med där alls sen.

Så välj, huskattavel eller utställningar av den renrasiga. Inte både och.

Liknande trådar

Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
682
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
866
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt För mig har det alltid varit självklart att katten får vara i sovrummet och sova i min säng. Tyvärr lider jag av värk i kroppen...
2
Svar
23
· Visningar
1 853
Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
460
Senast: KeeNine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama