Ställa ut kattungekull

loveponies

Trådstartare
Jag funderar så smått på om det inte vore kul att få en bedömning på kullen innan jag säljer den. Men hur funkar det egentligen? Måste man ställa ut mamman också, eller kan hon följa med som sällskap bara? Hur anmäler man en kull? Går de både i kullklass tillsammans och i ungdjursklass var för sig? Eller är det den ena eller det andra?

Mamman behöver inte vara med eftersom ungarna måste vara 12 v innan man ställer dom. Hade funderingar med det själv, men kan ju inte ta med Yoga.
Tror kull-klassen är en separat klass, så du ställer ungarna individuellt och i en kullklass. Vet inte ens om man tar upp alla samtidigt, utan man gör väl en bedömning på alla ungars individuella bedömningar och sätter ihop dom.

Hmmm, ja det verkar ju rimligt. Jag tror nästan att jag skippar att ta med Sammi i sådana fall. Hon var inte så överförtjust på den senaste utställningen, och man vill ju inte att hon ska stressa upp ungarna... Iofs var hon ensam den gången, och det kanske var det hon tyckte var läskigt. Men jag vet inte.
Vart på utställningsanmälan anmäler man till kullklass då?

Hittar ingen kullklass på SVERAK. Bara Avel, då måste mamman vara med och ha minst 3 avkommor med i utställningen.
Uppfödning finns också för dig, men då måste du ha med minst 5 uppfödningar på den utställningen. Konstigt, jag har hört om nån kullklass där mamman inte behövde vara med.

I kullklass är bara ungarna med, man tar upp alla ungar på en gång. Man kan välja om ungarna ska ställas ut i ordinarie klass också, ofta får man lite rabatt på anmälningasavgiften om man ställer dem i båda, typ individuell bedömning på unge som ställs i kullklass 100:-...

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
697
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
994
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
1 294
Senast: Marvin
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 937
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka