ställa ut import?

Zizzy

Trådstartare
Kan man ställa ut en import hund innan man har fått export-stamtavlan? Den har ju en tendens att ta tid på sig att dimpa ner i brevlådan.. (förra tog sex månader. :mad: )
Jag har eu-pass och uppgifterna om hunden, men ingen stamtavla i handen, kan man om man kontaktar skk ställa ut hunden ändå på en ex. officiell utställning? Jag vill ju gärna börja så tidigt som möjligt...

Sv: ställa ut import?

Eftersom hunden bor i sverige och ägs av en svensk, så ska den också ha ett svenskt registreringsnummer.
Utan registreringsnummer och stamtavla, ingen utställning.

Tullans stamtavla kom tillbaka med svenskt reg.nr efter ca 2 veckor :banana:

Skriv att det är brådskande eller ring och säg till.

Sv: ställa ut import?

ahh okej.
Så man kan skriva till dem och be dem snabba på?:idea:

Jag kan inte sånt här. :angel:

"man frågar för att veta.":o

så fort hon kommer hem skall jag genast ligga på som en gaslåga i rumpan..:angel:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 427
Senast: dobbis
·
Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort om min hunds mer eller mindre diffusa symptom och historiken av dem... är givetvis under utredning hos...
2
Svar
30
· Visningar
6 056
Övr. Hund Efter att min gamla hund gick bort för snart 2 år sedan har nu suget efter en ny hund infunnit sig. Jag hade tänkt att i god tid börja...
2 3
Svar
48
· Visningar
7 359
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 703
Senast: Saeta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar