OK, nu ska vi se... Fick verkligen inte till det något vidare, men först och främst kan jag ju ta den här (som jag la upp i bildtråden för ett tag sedan). En spontanuppställd Monster (eller, spontan och spontan, det kan bli så här om matte "råkar" jama precis i ett steg ):
Där har han väl just vikten över frambenen och ena bakbenet på tå? Eller, är det inte schäferposen?
Sen vad jag försökt med nu. Försökte posera honom för hand:
Förbryllad hund... Händer inget med ryggen. Matte är ett geni, och kommer på att ryggvinkeln kanske måste konstlas fram!
Fritt stående på 15 cm kloss:
Nähä. (Tror jag?) Så... Kanske om han veeeeeeerkligen sträcker på sig!
Nope. (Väl?) Dags för handkraft!
Monsters tankebubbla: Ser ni vad jag får stå ut med?! Det är någon som ringer Länsstyrelsen, va?
Så nä. Får inte till det. Men, kanske man måste lära hunden att huka sig först? Typ som en kissande valp? Och från den ställningen få den att ställa benen olika och så sträcka sig framåt? Det är säkert vad schäferutställare sysslar med, va? Japp, sommarens klickerprojekt är räddat!
Där har han väl just vikten över frambenen och ena bakbenet på tå? Eller, är det inte schäferposen?
Sen vad jag försökt med nu. Försökte posera honom för hand:
Förbryllad hund... Händer inget med ryggen. Matte är ett geni, och kommer på att ryggvinkeln kanske måste konstlas fram!
Fritt stående på 15 cm kloss:
Nähä. (Tror jag?) Så... Kanske om han veeeeeeerkligen sträcker på sig!
Nope. (Väl?) Dags för handkraft!
Monsters tankebubbla: Ser ni vad jag får stå ut med?! Det är någon som ringer Länsstyrelsen, va?
Så nä. Får inte till det. Men, kanske man måste lära hunden att huka sig först? Typ som en kissande valp? Och från den ställningen få den att ställa benen olika och så sträcka sig framåt? Det är säkert vad schäferutställare sysslar med, va? Japp, sommarens klickerprojekt är räddat!