- Svar: 70
- Visningar: 6 232
Häststallet i Friskala på Hirvensalo i Åbo har blivit polisanmält. Anmälan bottnar i att en del hästar har varit utomhus i den stränga kylan som rådde natten mellan måndag och tisdag. Det skriver tidningen Turun Sanomat.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Mina går alltså inte på bete utan lösdrift, vindskyddet har de endast tillgång till under vinterhalvåret.Samma här våra har endast tillgång till den på vinter halvåret men på lösdrift går dom ute året om då är det krav på vindskydd/ligghall. Som jag sa, i sommarhagen är det inte det men i lösdriften är det krav.
Samma sak med våra då dom går i sommarhagen på sommaren men under vinter halvåret är det lag på någon form av ligghall / vindskydd.Mina går alltså inte på bete utan lösdrift, vindskyddet har de endast tillgång till under vinterhalvåret.
Precis vad jag sagt hela tiden ... krav på skydd under vinterhalvåret, inget krav sommartid under lösdrift.Samma sak med våra då dom går i sommarhagen på sommaren men under vinter halvåret är det lag på någon form av ligghall / vindskydd.
Samma här våra har endast tillgång till den på vinter halvåret men på lösdrift går dom ute året om då är det krav på vindskydd/ligghall. Som jag sa, i sommarhagen är det inte det men i lösdriften är det krav.
Det jag menade för er som inte förstod är att under vintern är det krav på ligghall eller got form av vindskydd. Hur ni en vrider och vänder på det så måste dom ha vindskydd på vinterhalvåret.
Antog att man släppte sina hästar p bete/ i sommarhage på sommare men alla gör väl inte så antar jag.
Det var tämligen klart, även om det går att missuppfatta om man vill.Det jag menade för er som inte förstod är att under vintern är det krav på ligghall eller got form av vindskydd. Hur ni en vrider och vänder på det så måste dom ha vindskydd på vinterhalvåret.
Antog att man släppte sina hästar p bete/ i sommarhage på sommare men alla gör väl inte så antar jag.
Ja våra hästar har skydd året om.Bu
Det var tämligen klart, även om det går att missuppfatta om man vill.
Däremot är jag av åsikten att hästar är minst lika mycket i behov av skydd på sommaren. De behöver skugga och gömma dig för insekter och det kan bli både kallt och regnigt på sommaren samtidigt som de har en tunn sommarpäls.
Vilket redan har sagts x antal gånger i tråden ...Det jag menade för er som inte förstod är att under vintern är det krav på ligghall eller got form av vindskydd. Hur ni en vrider och vänder på det så måste dom ha vindskydd på vinterhalvåret.
Samma här.Vilket redan har sagts x antal gånger i tråden ...