Stålfjäder i klänningsliv på väg att rymma

Philosophia

Trådstartare
Sykunniga, se hit! Jag har en festklänning som har (stål?)fjädrar runt klänningslivet för att ge det stadga. Nu håller en av fjädrarna på att rymma, vilket inte är jätteskönt när klänningen är på. Livet är fodrat, hur gör jag bäst för att hålla fjädern på plats?

Några diskreta stygn på rätt ställe? Dvs låsa in den genom att sy över platsen där den kommer ut?

Vis av att ha försökt att göra samma sak med BH-byglar så vet jag att de fortsätter att stickas om de har "halkat ur" vadderingen (eller vad det är för något). Jag vet inte alls hur det ser ut under fodret så jag tänkte att någon som vet kunde tipsa mig.

Haha tack @Monstermom :p men det är nog inte så mycket mer att göra än att sy några stygn om man inte vill öppna upp klänningen så man kommer in i fodret. Kommer du åt kanalen som fjädern ska vara i så är det ju lättare att laga tillräckligt för att det ska hålla än att försöka göra några diskreta stygn utifrån.

Haha tack @Monstermom :p men det är nog inte så mycket mer att göra än att sy några stygn om man inte vill öppna upp klänningen så man kommer in i fodret. Kommer du åt kanalen som fjädern ska vara i så är det ju lättare att laga tillräckligt för att det ska hålla än att försöka göra några diskreta stygn utifrån.

Tack! :) Jag testar det. Funkar det inte så får det bli silvertejp.

Liknande trådar

L
  • Artikel Artikel
Dagbok Andas in andas ut Det blir bättre till slut Så andas in andas ut Ibland så kanske det inte finns några bra vägar att välja på. Utan...
Svar
8
· Visningar
1 114
Senast: LiviaFilippa
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 916
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 461
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 321
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar