Staketträning!

Sanette

Trådstartare
Jag ska åka på staketträning med min häst och undrar lite saker: Det står prydlig klädsel i propositionen vad innebär det? Ska man ha vita ridbyxor? Flätad man? Kavaj? Vad tycker ni? Är det ok att ha benlindor på hästen i och med att det inte är riktig tävling? Är det en domare som ger en ett omdömme, eller?
Tacksam för alla svar!:banana:

Sv: Staketträning!

Vad jag vet så är staketträning bara att man rider ett program innanför ett dressyrstaket, alltså att ingen dömmer osv.

När jag tänker prydlig klädsel i det här sammanhanget så är det väl vita ridbyxor och kanske en mörk tröja. Lindor tror jag säkerligen att du får ha om du vill.

Åh det har jag aldrig hört talas om , låter jättebra ju!

adnamA skrev:
Åh det har jag aldrig hört talas om , låter jättebra ju!

Ja, det är faktiskt kanonbra! Eftersom jag har en ganska tittig häst så är det kanonbra träning! Man kunde välja att rida LC:2, LB:1 eller LA:1.

Jo jag skulle också behöva åka på staketträning, trota att jag tävlat i flera år! :angel: haha

Sanette skrev:
Ja, det är faktiskt kanonbra! Eftersom jag har en ganska tittig häst så är det kanonbra träning! Man kunde välja att rida LC:2, LB:1 eller LA:1.

Gud vilken bra ide! sånt borde alla klubbar erbjuda nån gång i halvåret!

Jag hade nog haft vita eller ljusa ridbyxor, mörk (gärna lite figursydd) tröja och vitt i halsen samt stövlar (såklart). Ljust shabrak och matchande lindor på hästen.
Om du har en känslig häst kan det nog vara bra att fläta-har varit med om hästar som blir mer spända av just flätorna...

Låter som en jättebra grej med staketträning! Vart i Sverige bor du? PM:a om du inte vill svara här...

Ja det är klart, fast tänker inte på tränings tävling som riktigt uttalat staket träning, även om det såklart kan funka som det... verkar som trådskaparen åker på en "uttalat" staket träning för orutinerade hästar. På tränings tävlingar av allmän kaliber är det väl lite mer "allmän träning". om du fattar mitt tänk - dvs inte uttalat en träning för att träna staket..... många tränings tävlingar går ju tex i ridhus utan staket över huvud taget, eller i padock med rätta måtten, eller möjligen en kortsida med bommar som "staket".....det var så jag tänkte!

jo, jag hänger med och håller med.

tänkte inte på möjligheten m ridhus utan staket tex eftersom vi (läs gamla klubben) alltid har staket eftersom ridhuset är stoort.

Fiorano skrev:
Jag hade nog haft vita eller ljusa ridbyxor, mörk (gärna lite figursydd) tröja och vitt i halsen samt stövlar (såklart). Ljust shabrak och matchande lindor på hästen.
Om du har en känslig häst kan det nog vara bra att fläta-har varit med om hästar som blir mer spända av just flätorna...

Låter som en jättebra grej med staketträning! Vart i Sverige bor du? PM:a om du inte vill svara här...

Jag bor nere i skåne mellan Landskrona och Malmö.

Det är ju inte jättelångt bort. Vilken klubb är det som håller i dessa staketträningar?

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
809
Senast: Freazer
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 315
Senast: Lady_S
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 747
Senast: Lavinia
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 206
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar