M

MrsMud

Det är dags att förbereda för sommarbetet och vi funderar på att sätta upp ett mer permanent staket istället för stänglset som vi plockat upp och ner varje år.. Är det någon som har erfarnhet av "a-staketet" eller "primo"? Andra tips? Är ute efter nåt som håller länge och som hästarna inte tuggar sönder.. :)

Sv: Staket

Jag har hört att a-skaketet ska vara bra, men eftersom jag inre provat det själv kanske jag ska hålla tyst:p

Tänk på att "underhållsfritt" brukar innebära att det inte går att underhålla!

Ser man till priset så är A-staket ungefär 4-5 gånger dyrare per meter än ett vanligt stängsel med 8 cm runda tryckimpregnerade stolpar med band eller rep...

Tänk på att "underhållsfritt" brukar innebära att det inte går att underhålla!

Ser man till priset så är A-staket ungefär 4-5 gånger dyrare per meter än ett vanligt stängsel med 8 cm runda tryckimpregnerade stolpar med band eller rep...

Det finns ju inget som är underhållsfritt!

Och en sak har jag fubderat på. Är det inte väldigt jobbigt att sätta upp ett A-staket? Måste inte varje stolpe grävas ner tex?

dom satte a-staket runt paddoken på förra jobbet, hyrde in personal som det tog ca 5 dagar för att få upp staketet.
Tror dom borrade hål till stolparna!
Kalaset gick på 80 000 för en yta på 20*40m:eek:
Då finns det både snyggare och billigare alternativ!

Tack för svar! Självklart är vi med på att det är en stor kostnad och mycket arbete(tack och lov så har vi grävmaskiner).. Men det är också så att vi har Atlanten som närmsta granne med hårt väder och vind. Stolpar och stängsel ska också grävas ner och kräver en hel del underhåll ( i alla fall i vårt klimat! :) ) Som det ser ut nu så blir det a-staket och en del jobb.. :D

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 536
Senast: mars
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 037
Senast: Lavinia
·
Ekonomi & Juridik Jag har försökt googla, men hittar inget riktigt tillämpligt och tänker att här inne finns ganska mycket erfaret hästfolk som brukar ha...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
9 903
Senast: Svartkatt
·
Övr. Djur Vi har igelkott(ar) under altanen, och ska nu bygga ett rejält staket runt hela tomten och även näta inne i häcken. Hur stort hål...
Svar
3
· Visningar
1 295
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Offentliga verksamheter
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur