Städtips!!

Sv: Städtips!!

Det låter för bra för att vara sant! Låter ju nästan roligt att putsa ...ska testa imorgon.

Hittils har jag antingen a) lejt fönsterputsare b)låtit fönstrena vara sktiga under alldeles för lång tid c)kämpat med trasa, vatten skrapa+trasa att torka skrapan på,svurit en ramsa, börjat om....

Får jag det att fungera nu kommer jag att vara er evigt tacksam för denna tråd!

Tack! :bow: Du är min nya idol...
Hade tänkt anlita en fönsterputsare eftersom jag aldrig lyckats få fönstren rena.Oavsett hur många olika medel, trasor, skrapor och diverse tips jag provat och hur många tiimmar jag lagt ned.
Testade i går kväll på hundens utkiksfönster = tvåhundra intorkade nosavtryck, och det blev rent!
Idag har jag tagit kompledigt, köpt fler trasor och har fantastiskt roligt....

Miss F har varit min idol länge. Hon har en underbar katt, eller är det två? Men nu börjar jag tvivla, hon har skapat en våg av okynnesstädning här. :eek:

Idag har jag har redan dammat mitt lilla prydnadsbord jag ärvt av min farmor. Och det kliar lite i fingrarna fortfarande. Tack och lov verkar inte MT-orna fungera på fet kökssmuts så lite lort får jag behålla!:bump:

Så, nu har jag gett mig själv kafferast.
När städanfallen kommer är det lika bra att köra hårt! Prova såpa/vatten/citronsaft i blomspruta till fettlagren i köket.

Förstår bara inte varför det blir rörigare och rörigare när jag börjar städa:confused:
Kanske det beror på att jag alltid går till överdrift - började med fönsterputsning, fortsatte sedan med torkning av snickerier, nya gardiner + stänger, tömning av skrivbord, bokhylla, skåp o.s.v. sortering av allt som hamnat på golvet = rensa o röj, och det bara forsätter...
Hurra för Miss Fiddeli som fick fart på mig:bow:

Prova såpa/vatten/citronsaft i blomspruta till fettlagren i köket.
Yes-lösning (Yes + vatten, några enstaka droppar räcker till en halvliter) i sprayflaska. Det använder vi även på jobbet ( :eek: ) när vi städar ytor som lätt blir feta.

(Jag städar åtta timmar om dagen - dock inte hemma, där slipper jag gärna. ;))

Har också haft nosfläckar överallt, och det har t.o.m varit svårt att få bort med scotchbrite och diskmedel :crazy: Men mirakeltrasan rådde bot på det...

Vad roligt att ni också tycker det funkar, då är det inte bara inbillning från min sidan :banana:

Haha, ooooops :o :o
2 underbara katter har jag, iaf i mina ögon :love:
Just dessa 2 pälsbollar gör att man måste testa olika grejer för att få bra resultat, så mirakeltrasor för nosfläckar och rotborste för att få bort katthår på möbler är 2 av dom senaste infallen :D

Tänk vad fint du kommer ha hemma sen :p
:bow:

Yes-lösning (Yes + vatten, några enstaka droppar räcker till en halvliter) i sprayflaska. Det använder vi även på jobbet ( :eek: ) när vi städar ytor som lätt blir feta.

Behöver man inte sköja efter? Det är det som är såååååå tråkigt :eek:. Har gnuggat lite på äckligt fastkletat köksfettsnusk med mina MIRAKELTRASOR och det funkar faktiskt riktigt bra.

Ni ska veta att jag är 54 år gammal och så mycket som jag har städat idag har jag inte gjort sammanlagt i hela mitt liv - flyttade hemifrån när jag var fjorton så det blir 40 års städning på en dag. :banana:

Den här tråden började ju med att Miss F ville ha städtips och mitt tips hade varit: "Betala någon städkunnig!"

Men nu sitter jag fast i skurträsket!:devil:

Haha, ooooops :o :o
2 underbara katter har jag, iaf i mina ögon :love:
Just dessa 2 pälsbollar gör att man måste testa olika grejer för att få bra resultat, så mirakeltrasor för nosfläckar och rotborste för att få bort katthår på möbler är 2 av dom senaste infallen :D

Tänk vad fint du kommer ha hemma sen :p
:bow:

Kattisarna är i chock. Hans gick ut och fick ett sår på tassen så han kunde bloda ner hela sängen för att återfå balansen i tillvaron!:cool:

Jag bara älskar "cillit bang" allrengöringsmedel! Det tar all skit. :D

Ett annat tips är att när man ska rengöra micron, ställ in en skål med vatten+diskmedel. Kör på full effekt tills vattnet kokar och bildar ånga. Torka med fuktig trasa. Fettfläckar och dylikt släpper med en gång. Ska testa å göra så i ugnen nästa gång, borde fungera på samma sätt.

Wow! Det här är otroligt! När jag okynnestvättade idag och slängde med mina MIRAKELTRASOR fick jag abstinenssymptom...

Var i affären och tittade på fler MIRAKELTRASOR men dom hade inget riktigt sexigt. Tror att dom har mer på Konsum, såg att dom hade en hel ö med bara MIRAKELPRODUKTER. Sen var jag inne på Däck och Mek på vägen hem och dom anväder en liten borste med MIRAKELGREJS på.

Här ska shoppas. :bump:

KL

åh ska prova mirakeltrasa!

fler städtips fler städtips :bump:

Kem som används professionellt. Rätt kem med rätt trasa/mopp slår allt konsumentkem och alla städmaskiner (till konsument) med hästlängder.

Kem som används professionellt. Rätt kem med rätt trasa/mopp slår allt konsumentkem och alla städmaskiner (till konsument) med hästlängder.

Huh???? Vad pratar vi om nu?:confused: Är det något man kan rengöra sin snuskiga köksmatta av kokosfiber typ eller? Är tvungen att ha en matta i köket för det drar in genom kattluckan så golvet blir iskallt på vintern men allt som man spiller gör att det blir groteskt äckliga fläckar över hela mattan.:eek:

Jag har en dörrmatta av kokosfiber och den ser inte så städvänlig ut alls. :crazy: Du har inte funderat på att byta ut den mot en trasmatta?

Jag hade trasmattor innan men jag skulle behövt större och kraftigare än dom jag hittade så jag köpte en Egeby på I**A istället och den fyller verkligen sin funktion, inklusive suga upp allt jag och katterna spiller på den!:angel:

Matta i sisal; slitstarkt material som tål extra hårt slitage.
Latex på baksidan; mattan ligger stadigt på plats.
produktbeskrivning
Slityta: 100% sisal
Kantband: 100% bomull
Baksidesbeläggning: Latex

Jag antar att jag får leva med en snaskig matta, vad gör man inte för att slippa frysa om fötterna? Förutom att bygga om farstun och hallen och lägga in golvvärme..........

"Ej vattentvätt.
Ej klorblekning.
Ej strykning.
Ej kemtvätt.
Ej torktumling."

Hepp.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
895
Senast: inverterad
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 594
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
737
Senast: Oknytt
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 884
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar