Städtips!!

MissFideli

Trådstartare
Har ni nått bra städtips att ära oss andra med? Nått som ni/du tycker ger den extra glansen liksom?

Skriv det här!!

Mitt tips är nog mirakeltrasa till fönsterputsning. Bara vatten, ingen fönsterskrapa och inga ränder. Smidigt, snabbt och kanon när man har många fönster!

Sv: Städtips!!

I ett anfall av, ja gu vet vad, ambition kanske? köpte jag ett helt set med mirakeltrasor för olika ändamål men det fanns inga instruktioner hur man ska använda dem. Använder man dem med vatten eller torra?

Undrar en nybörjare..............:angel:

Jag använder dem både torra och blöta, lite olika utifrån vad jag skall göra. Skall jag damma av så funkar torrt bra, samma med mirakelmopp till golvet. Har jag den blöt så säger jag samma som MissFideli, bara vatten. När man tvättar en mirakeltrasa så skall man inte använda sköljmedel.

Testa dig fram, mirakeltrasor funkar bra på väldigt mycket.

Jag köpte mina på Konsum i Veberöd. Det var en förpackning med fyra olika för olika användningsområden. Har inte börjat använda dom ännu men det kommer.............

Varför har man totalt missat mirakel-trasorna?? De verkar ju kanon!

Men vart köper man dem?

Kallas också microfiberduk och säljs i alla affärer som har städgrejer. Jag använder mina till att torka fönstren vid fönsterputs samt till att polera kran etc. i badrummet

Jag köpte mina på Ica. Fick mamma att köpa dom och använda till fönstren, hon blev helt salig :D

Jag är också salig! Har putsat mina fönster i ett nafs. Och jag har vedervärdiga fönster med småsmå rutor men med mirakelduken gick det som en dans. Jag kan ställa upp som ett expertvittne.

"Jag har aldrig städad förr för jag tyckte det var så pestigt men nu med MIRAKELDUKEN går det som en dans!" :D

Vad tror ni? Blir jag nästa TV-reklamsensation?:angel:

Hur länge håller dom här dukarna? Slängde mina i maskinen nu för dom blev LORTIGA!

Microdukar ska hålla ca. 1000 tvättar. OBS! Inga sköljmedel!

Visst är dom mirakel!? Jag kan tänka mig att dom är underbara på spröjsade fönster eftersom man slipper skrapa. Och det lär vara mycket lättare att putsa oavsett väder och temperatur.

Eftersom dom är så billiga så kan man ju köpa massor och ha överallt :D Men man får tvätta dom efter varje gång.

Senast ändrad:

*kl*

Som sagt, microfiberdukar fungerar till det mesta, även glas (men använd inte på moderna bildskärmar (TFT/flatscreen)). Dock vill jag slå ett slag för glasdukarna. Även de är microfiber, men med annan sammansättning. De fungerar super på glas- och glasliknande ytor och inte alls på andra ytor.

10109938.JPG

Det där med att putsa fönster lät underbart. Hatar fönsterputsning annars, främst för att det aldrig blir rent.

Nu till frågan; torkar du torrt efter du putsat med trasan? Alltså med papper eller duk? Eller kand det vara så enkelt att man bara svabbar över med trasan och ...klart?!

Jag blöter trasan och vrider ur så att den är lagom fuktig. Sen torkar jag av fönstren ordentligt, det blir så lite vatten på dom så man behöver inte eftertorka nått.

*kl*

Som sagt, microfiberdukar fungerar till det mesta, även glas (men använd inte på moderna bildskärmar (TFT/flatscreen)). Dock vill jag slå ett slag för glasdukarna. Även de är microfiber, men med annan sammansättning. De fungerar super på glas- och glasliknande ytor och inte alls på andra ytor.

Undrar om den ljusblåa trasan i mitt fyrpack inte är en sådan. Den heter Putsduk tror jag. Jag använde både den och Diverseduken när jag pustade mina fönster. Dom var VÄLDIGT lortiga. Men nu har jag sett ljuset!:bump:

Glasduken är blankare/slätare i ytan än den "vanliga" microfiberduken (som är matt och "grov"). Kan säkert heta putsduk här och var - hos jobbets leverantör heter det "microfiberduk glas" och på jobbet kallar vi det just "glasduk".

Det där med att putsa fönster lät underbart. Hatar fönsterputsning annars, främst för att det aldrig blir rent.

Nu till frågan; torkar du torrt efter du putsat med trasan? Alltså med papper eller duk? Eller kand det vara så enkelt att man bara svabbar över med trasan och ...klart?!

Precis så enkelt är det!:bump:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
895
Senast: inverterad
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 594
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
737
Senast: Oknytt
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 879
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Pusseltråden
  • Positiva tråden del 2