Sv: Stackelhalsband
nej, en amstaff....
det var en kurs med bara amstaffar....
Dagen innan hade jag inte kunnat vara med, så då hade ägaren (jag hade han ju bara på foder) tagit med honom, å då hade han rykt ihop med en av hennes andra hanar...
efter det va ha tydligen helt tokig, gjorde utfall mot allt och alla..
när jag kom dagen efter, så frågade kursledaren hur många kurser jag varit på, och hur många års erfarenhet jag hade av amstaff,
jag svarade inga kurser, och det är min första amstaff.
Då skällde hon ut mig och sa att det här inte kunde gå annat än åt helvete....
vi fick sätta på stackelhalsband, (inte bara jag) och kursledaren frågade om jag var rädd för hunden, å jag svarade nej.
Då tyckte hon att jag va knäpp igen, han hade tydligen bitit henne dagen innan.... men jag vet att han aldrig skulle göra nått sånt med flit, han är absolut inte elak!
Men det vi skulle göra var, att när vi gick runt bland alla andra hundar, så när ens egen hund tittade på nånting annat än den som höll i den, så skulle man gå ca. 1 meter ifrån hunden och dra till allt vad man orkade... alla hundar skrek högt, och slängde sig ner på marken....
Flera hundar blödde, och folk som gick förbi hade ringt polisen och sagt att vi tränade kamphundar....
Efter den kursen vart hunden sig aldrig riktigt lik (undra varför *suck*) så jag lämnade tillbaka honom