Stackars hund!

Sv: Stackars hund!

hoppas han får betala de där 10.000 och får ett saftigt straff. :mad:

band fast hunden där för att den skulle få lite frisk luft.

Hundägaren ser ut att själv behöva gå ner några kilo och kan väl massa sina feta ben och gå ut och gå med hunden om den ska ha frisk luft!

De ska faen inte ha hunden kvar.. morr :mad:

Jag tycker det är orättvist att kräva att dom blir av med hunden.

Tror ni verkligen att dom någonsin kommer göra samma sak igen?

Det tror inte jag faktiskt.

Snarare kommer dom att ta hand om hunden ÄNNU bättre än förut för att dom nu ångrar sitt hemska misstag!

/KT

Att börja kommentera eventuell övevikt är väl ganska onödigt i det här sammanhanget? Tjocka människor får alltså inte ha hunden utomhus utan att vara på en regelrätt promenad?

I övrigt håller jag med Duvan om de kategoriska reaktionerna här inne om att han inte ska få ha hunden kvar. Översta bilden i artikeln säger väl allt om hur ägaren känner inför det inträffade. Med detta vill jag inte ringakta det hemska som har hänt, och det är otroligt vårdslöst av föraren att köra iväg med en hund fastsatt i dragkroken!

Olyckor kan alltid hända; men det här var av den värre sorten samtidigt som det är väldigt lätt att förebygga, vilket antagligen kan förklara folks reaktioner.

Duvan skrev:
Undrar var jag har fått det ifrån..? Nåväl, synd är det iallafall - det borde vara självklart att inte binda hunden i dragkoken. Om man nödvändigtvis måste knyta fast hunden i bilen borde man göra det i förardörren. Rimligtvis borde det dock för det mesta finnas träd eller annat som är lämpligare.

Det här fallet är tragiskt, och det är fördjävligt att det överhuvudtaget hänt. Men... - att börja kräva att just denna hundägare ska bli av med hunden tycker jag är rätt onödigt baserat på bild och text i artikeln. Där står ägaren förtvivlad, fullt medveten om sitt fatala misstag. Denna hundägare kan man vara väldigt säker på att den aldrig kommer att göra om samma misstag. Inget straff kan vara värre än insikten av hur ens handlingar drabbat hunden. Straff i form av böter är fullt rimligt, men hunden ser ut att vara en älskad varelse som bör få chansen att vara hos dom som hon älskar, speciellt nu när hon behöver mycket omvårdnad.

Jag känner mig beklämd när så många blir så kategoriska. Att så många har så liten förståelse för en viss glömska är skrämmande, det visar mest att man inte har varit utsatt för det än. Ändå brinner hus ner varje år pga ljus, cigaretter etc. Det enda man kan göra för att förhindra att man någon gång gör ett fatalt misstag är att inse sina egna begränsningar. Jag vet att jag inte är perfekt, således skulle jag aldrig komma på idén att knyta fast något djur i bilen eller lämna ett rum utan att släcka levande ljus. Jag tror inte att man någonsin kan garantera att man inte gör att fatalt misstag, men man kan minimera risken genom att tänka i förväg. Även om man normalt sett alltid kommer ihåg viktiga saker kan både ilska, chock och sorg sätta skärpan på spel. För att inte tala om den så vanliga stressen.

Mvh,
Duvan

Kunde inte ha sagt det bättre själv :bow:
Jag hade aldrig kunnat förlåta mig om det var jag som hade råkat ut för samma sak. En olycka är så himla lätt hänt.

Duvan skrev:
Undrar var jag har fått det ifrån..? Nåväl, synd är det iallafall - det borde vara självklart att inte binda hunden i dragkoken. Om man nödvändigtvis måste knyta fast hunden i bilen borde man göra det i förardörren. Rimligtvis borde det dock för det mesta finnas träd eller annat som är lämpligare.

Det här fallet är tragiskt, och det är fördjävligt att det överhuvudtaget hänt. Men... - att börja kräva att just denna hundägare ska bli av med hunden tycker jag är rätt onödigt baserat på bild och text i artikeln. Där står ägaren förtvivlad, fullt medveten om sitt fatala misstag. Denna hundägare kan man vara väldigt säker på att den aldrig kommer att göra om samma misstag. Inget straff kan vara värre än insikten av hur ens handlingar drabbat hunden. Straff i form av böter är fullt rimligt, men hunden ser ut att vara en älskad varelse som bör få chansen att vara hos dom som hon älskar, speciellt nu när hon behöver mycket omvårdnad.

Jag känner mig beklämd när så många blir så kategoriska. Att så många har så liten förståelse för en viss glömska är skrämmande, det visar mest att man inte har varit utsatt för det än. Ändå brinner hus ner varje år pga ljus, cigaretter etc. Det enda man kan göra för att förhindra att man någon gång gör ett fatalt misstag är att inse sina egna begränsningar. Jag vet att jag inte är perfekt, således skulle jag aldrig komma på idén att knyta fast något djur i bilen eller lämna ett rum utan att släcka levande ljus. Jag tror inte att man någonsin kan garantera att man inte gör att fatalt misstag, men man kan minimera risken genom att tänka i förväg. Även om man normalt sett alltid kommer ihåg viktiga saker kan både ilska, chock och sorg sätta skärpan på spel. För att inte tala om den så vanliga stressen.

Mvh,
Duvan

:bow: :bow: :bow: håller helt med. Jättehemskt att det händer, men som sagt verkar de älska sin hund. Men bra att det svider lite i plånboken på dom också. :devil:

//ilixindri

men det var inte dom som hadde bundit fast hunden där.
det var deras son (tror jag) när han skulle gå till grannen,, eller va de va..

Liknande trådar

Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 724
Senast: Tantan
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 554
Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 881
Senast: tuaphua
·
Hundhälsa Ny studie pekar på att taurinbrist är vanligare förekommande hos hund än vad man hitills trott. Brist på aminosyran taurin är kan bidra...
Svar
3
· Visningar
636
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama