Stackars hund!

Sv: Stackars hund!

Åhnej! :cry:

Hur kan man glömma att man bundit fast sin hund där bak? Varför binder man ens fast den där? Orkar man inte stå och hålla den eller?

Usch det är hemskt. Det värsta är att det har hänt många gånger. HUR kan man glömma sin hund så :(

Om jag inte har helt fel så är det i Sverige förbjudet att knyta fast djur vid motorfordon just av denna anledning. Det är otroligt lätt att glömma.

Jag är av den sorten att jag skulle kunna glömma arslet - tack & lov sitter det fast. För sisådär 25 år sedan höll vi på att packa bilen när vi skulle hem från stugan. Brottom var det eftersom vi skulle hinna hämta hästen också innan ett visst klockslag. Schipperken jag hade då var som vanligt lös och poade omkring medan vi packade. När bilen var färdig packad var vi naturligvis sena, varvid vi hoppade in i bilen och åkte för att hämta hästen. När hästen så var lastad och klar slog det mig - VAR är hunden? Naturligtvis satt hon på stugans bro - skitsur! Det tog 2 dagar innan hon förlät mig, men det hade jag förtjänat... Ponera att jag bundit henne i bilen istället.. Hua, det skulle ha varit katastof.

Mvh,
Duvan med teflonhjärna - även om detta som är det värsta jag någonsin glömt borde vara preskriberat nu.

jättehemskt men vanligare än vad man tror,kompisens farsa band sin jakhund bak i bilen,det gick inte lika bra som för denna :cry:

Jag hoppas dessutom att han får nåt straff för detta...

Hur kommer man ena på tanken att sätta fast hunden i kroken? Hunden stoppar man in i bilen direkt när man kommer fram till den eller att någon håller i..

Men man får väl vara tacksam ändå att det "bara" var 1 km till macken och inte längre...

STACKARS hund ryste verkligen när det stod att köttet var nerslitet ända in till skelettet... det måste verkligen göra ont!!

Men fy satan! :mad: Hur kan man binda fast hunden i dragkroken?? Bara det är idiotiskt och att sen köra iväg med bilen.. stackars hund, vilken smärta!

Konstigt att inte de reagerade mer när folk tutade och hade sig!!? Borde man inte förstå att något är fel då?!

Finns bara en sak att göra med sånna människor....
violent1.gif
eller kanske så här
violent4.gif

fy fan va hemskt.... :( :cry:

Jag funderar på hur dom inte kunde se bakändan på bilen... Man har väl en backspegel av en anledning :confused: (iofs kanske det är fär "nära" bilen) Sen är det ju så att när man åker iväg nånstans spec. om an är 2 så borde ju åtminstånde nån av dom ha gått runt bilen ???

Hur lyckas man ens glömma att man har hunden med sig?
Stackarns vovve :crazy:

jag grinade när jag såg bilden från macken.
fyfan. lilla vovven... jag skulle aldrig förlåta mig själv om något sådant hänt.

Men ta ifrån dem hunden för f*n :mad: :devil: :mad:

Stackars stackars lilla hund :cry: Gud jag blir så förbannad så jag vet inte vad, hur man är så dum att ens binda hunden i dragkroken (vad som händer om man har taskig handbroms och bilen kommer i rullning är ju lätt att räkna ut).
Visst att jag också är klantig, tankspridd och ibland glömmer vad jag heter, men aldrig att det ens ska kunna falla en in att "Åh, jag vet -jag binder Sessan i dragkroken :idea: " :mad: .

Nöt :mad:

Hade hon valpat innan eller före det inträffade???
Tycker de ska ta hunden ifrån dom utöver böterna!

Fy fan. :mad: :cry:

Hur kan man ens komma på tanken att binda sin hund i dragkroken? Och att glömma hunden där bak vore för MIG otänkbart och om inte annat så hade jag definitivt sett honom innan jag körde iväg.

Och REAGERAR man inte om andra bilister tutar och vinkar åt en?!?!

Stackars stackars stackars hund!!! :cry:

Vilka idioter :devil: :mad:

Är man så tankspridd att man inte vet var sin hund är då borde man nog inte ens ha en!

Det händer att jag binder mina hundar i bilen. Inte om jag är på affär eller nåt, brukar hända när jag är hos mina föräldrar ibland.
Men då sätter jag dom på MIN bil INTE pappas eller mammas!
Just för att då vet jag att ingen kör iväg med dom, för JAG skulle absolut inte göra det!
Visst kan man väl vara disträ ibland men glömma sin hund en levande varelse :crazy: Nä icke!

Nej det är inte förbjudet.
Detta har varit uppe förut här, så jag mailade och frågade (vart jag nu skrev). Och svaret blev att det är inte förbjudet, men man bör ju inte binda sitt djur där.

Ska se om jag hittar mailet.

Undrar var jag har fått det ifrån..? Nåväl, synd är det iallafall - det borde vara självklart att inte binda hunden i dragkoken. Om man nödvändigtvis måste knyta fast hunden i bilen borde man göra det i förardörren. Rimligtvis borde det dock för det mesta finnas träd eller annat som är lämpligare.

Det här fallet är tragiskt, och det är fördjävligt att det överhuvudtaget hänt. Men... - att börja kräva att just denna hundägare ska bli av med hunden tycker jag är rätt onödigt baserat på bild och text i artikeln. Där står ägaren förtvivlad, fullt medveten om sitt fatala misstag. Denna hundägare kan man vara väldigt säker på att den aldrig kommer att göra om samma misstag. Inget straff kan vara värre än insikten av hur ens handlingar drabbat hunden. Straff i form av böter är fullt rimligt, men hunden ser ut att vara en älskad varelse som bör få chansen att vara hos dom som hon älskar, speciellt nu när hon behöver mycket omvårdnad.

Jag känner mig beklämd när så många blir så kategoriska. Att så många har så liten förståelse för en viss glömska är skrämmande, det visar mest att man inte har varit utsatt för det än. Ändå brinner hus ner varje år pga ljus, cigaretter etc. Det enda man kan göra för att förhindra att man någon gång gör ett fatalt misstag är att inse sina egna begränsningar. Jag vet att jag inte är perfekt, således skulle jag aldrig komma på idén att knyta fast något djur i bilen eller lämna ett rum utan att släcka levande ljus. Jag tror inte att man någonsin kan garantera att man inte gör att fatalt misstag, men man kan minimera risken genom att tänka i förväg. Även om man normalt sett alltid kommer ihåg viktiga saker kan både ilska, chock och sorg sätta skärpan på spel. För att inte tala om den så vanliga stressen.

Mvh,
Duvan

Liknande trådar

Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 724
Senast: Tantan
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 554
Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 881
Senast: tuaphua
·
Hundhälsa Ny studie pekar på att taurinbrist är vanligare förekommande hos hund än vad man hitills trott. Brist på aminosyran taurin är kan bidra...
Svar
3
· Visningar
636
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter
  • Födda 2022