Sv: Stack hästar med kanyler
Hmm... ja den här mannen känner jag inte till så jag uttalar mig varkan för eller emot..
Men det här med att typ bara veterinärer får injicera tycker jag är dumt. Klart att inte vem som helst ska hålla på injicera, men om man vet vad man gör så är det ju inga problem.
Nu vill jag för det inte sätta några idéer i huvudet på någon, men att injicera i muskeln är väldigt lätt. Om jag bara sku få så sku jag mycket hellre t.ex. köpa vaccinsprutorna och vaccinera mina hästar själv, än att ta ut en veterinär och göra det och sen betala flera hundra kronor för det.
Hur är det om en häst måste ha antibiotica varje dag? Måste man då i Sverige ta ut en veterinär varje dag för att göra det? Eller kan man få instruktioner och göra det själv?
Jag jobbar endel med galopp här i Spanien och här injicerar alla tränare själva sina hästar med det de behöver. Både i muskeln och intravenöst. Men sen inns det ju tyvärr de som injicerar ej tillåtna preparat också... men det sku inte hjälpa om injicering sku vara förbjuden för i många fall är veterinärerna med också..
Någon som vet hur de gär på t.ex. Täby när hästarna där ska ha sina vitaminpreparat m.m injicerade, tar de dit veterinär varje gång då?
Sorry om jag avviker lite från ämnet...Jag undrar bara lite hur det fungerar...