Stabil sadel, gärna western, till kort rygg

Lycanthrope

Trådstartare
Min sambo känner sig tryggare i westernsadel och vill så gärna ha en till sin lilla svarta, men han har väldigt kort rygg.

Vad finns det för utbud?

Annan stabil sadel kan också fungera, med någon form av horn eller stöd.

Sv: Stabil sadel, gärna western, till kort rygg

Har du kollat Montségur sadlarna? De har en som görs för korta ryggar, kan fås som westernmodell med horn och packfästen till eller som mer iberiskt inspirerad, och allt där emellan. Rätt så värdefulla sadlar, men helt klart värda priset.

Sv: Stabil sadel, gärna western, till kort rygg

Hmm är det County som har en westernsadel för araber med korta ryggar?

Har haft en sådan och den passade på alla islänningar jag har provat den på iaf..
Men jag minns inte alls märket just nu *SUCK*

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 564
Senast: Nepenthe
·
Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
627
Senast: Squie
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 724
Senast: mamman
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 093
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar