Stå stilla!

verran1999

Trådstartare
Hej! Jag har en ponny som inte vill stå stilla när jag hoppar upp ute.. Eller hon kan stå stilla om det inte finns nå gräs att äta för då står hon inte stilla, men typ i ridhus så står hon stilla.. Jag vet inte om ni förstod men jag hoppas det;) Hjälp mig.. hus ska jag göra?:) tacksam för svar :D

Sv: Stå stilla!

Det du kan göra e att hoppa upp stanna henne och sen hoppa av. Hoppa upp igen och fortsätt så tills hon står stilla. När hon står still beröm och börja rida. Kan ta ett tag men d du envis så ger det sig efter ett tag.

Sv: Stå stilla!

Min häst var likadan när jag köpte henne. Hon kunder inte stå still! Jag hade en som höll henne medans jag satt upp.

Sedan när vi kom tillbaks från ridturen så satt jag av, upp, av upp och av. Då var hon ju lite trött så då stod hon still och då berömde jag henne.

Det tog ett tag och sedan stod hon still även när jag skulle ut o rida. Värt att prova!

Liknande trådar

Hundträning Mina äldre hundar har av sig själva förstått att när vi tränar så kissar man inte, även om vi kanske står stilla utan att göra något en...
Svar
4
· Visningar
457
Senast: animalasia
·
Hundträning I fredags kom min adoptivhund från ett shelter i Rumänien. Han är runt 5–6 månader gammal, och som ni kan tänka er har det varit en stor... 2
Svar
34
· Visningar
5 333
Senast: Sel
·
Relationer Jag har upplevt en situation som väldigt irriterande under några år nu, för någon vecka sedan så escalerade min irritation och jag blev... 2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 493
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 635

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka