R
Ralph
Efterlyser några bra tips att öva på för att få en fyraåring att lära sig stå still när hon är uppställd i gången?
Tacksam för alla goda idéer!
Tacksam för alla goda idéer!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har exakt samma problem med min tvåring! Hon går fram och tillbaka i groomen. (Tänkte faktist precis skapa en tråd om detta när jag såg din:P) Meen I alla fall så verkar inte min häst förstå varför jag säger till henne när hon går omkring. Så hon fortsätter och fortsätter. Skulle gärna vilja ha mer tips och svar!!
Hästen kan hålla på med detta av två anledningar. Den ena anledningen kan vara att den är rädd. Och den andra kan vara att den testar.
Håller inte med! Min häst är varken rädd eller testar mig. Grejen är den att hon tycker att det är tråkigt att stå still i groomingen. Så det behöver inte alls bero på nån av de där två anledningarna.
Hästen kan hålla på med detta av två anledningar. Den ena anledningen kan vara att den är rädd. Och den andra kan vara att den testar.
Min grabb har slitit sönder ett antal grimmor men skam den som ger sig ,det är bara att vara envisare än dom,dom ger tack och lov upp till slut och sen hittar dom busarna på mågot annat att göra matte eller husse galen på. Men så en vacker dag så är unghästarna vuxna dom också och man kan garva åt deras hyss,det tar bara olika lång tid bara. Men allt det dom gör är helt normalt unghäst beteende och
man ska inta ta till våld,då får man en hård häst som du alltid måste se upp med.