St Georg o Heushman gör film

Sv: St Georg o Heushman gör film

och för oss som inte kan Tyska. Vad pratar dom om? Mer än hästens form antar jag?

Vad visar den menar du?

Tysk propaganda mot metoder som används även där o tar en omusklad häst som exempel. Sen hur en häst sövs o förflyttas till op. bordet:confused: OCH!!!????

Återigen. Även om metoden nu är klassad som psykiskt hindrande så håller AvG o även Isabelles hästar längre än de allra flesta-
sen ngn gammal militär som glorifierar gammal militärridning på målningar- allt var bättre förr:rofl:

Snälla, lägger ni in filmer bör ni tala om vad ni vill ha sagt eller diskutera med filmen... tekniken går framåt?? vad för teknik, vad ska vi se? Vad tycker DU - True Blue, är bra, dåligt med filmen? Vad kan göras bättre? osv...

Filmklipp är bra att använda, men ska då ses som fördjupning på en fråga eller intressant diskussion.

Med vänliga hösthälsningar

IngelaH

http://www.st-georg.de/#

Ett litet prov.

Tekniken går framåt med stormsteg!

Jag tycket inget särskilt utom att det är intressant att Heuschmann med sina kunskaper tillsammans med St Georg med sina har lagt net en massa tid och engagemang på att utarbeta ett material för att visa vad som händer i och med hästen när vi rider den. Så småningom kan den som är intresserad skaffa filmen och lära mer...Just nu är det bara fantastiskt att vi kan ta del genom filmklipp!! Den tekniken syftade jag på. :bump:

Instämmer!
Ska bli mycket intressant att se rörliga bilder som illustrerar
mer än enstaka moment i ett steg!

Men så patetiskt:eek:

Vad menar du att man får ut av den? Äkta tysk propagandafilm med anor från andra välrdskriget ungefär:eek: :crazy: Sorry men jag fick en sån känsla med musiken och allt. Bara en massa propagandasnack utan innehåll. Vad visar det då, om du sett mer av detta? Vad är resultatet av deras fantastiska samarbete?

Den säger ju inte ett dugg. Vad var syftet med att visa den:confused: Nej intressantare filmer har du lagt in......

Senast ändrad av en moderator:

Men det här e ju bara en trailer typ, e brukar väl
sällan visa det egentliga innehållet (eller säga ngt) vilket som om jag förstod mera inriktade på att visa muskler och skelett inuti hästen under arbete?
Visst, håller med om gubben...sen kan man ju ha många åsikter
om Heuschman men tror en sån här film kan bli intressant för att
illustrera deras åsikter om ridning. Antar att det blir rollkur v/s klassiskt rätt hårddraget men hoppas på lite vidare perspektiv.

Ja men trailern visar ju tonen som är mer propagandistisk än vetenskaplig, visst kan jag se filmen med intresse, men försmaken man får är ändå tysk propagandafilm av högsta klass:crazy:

Det var så jag menade, det känns inte helt seriöst med upplägget, liksom. Jag blir allergisk mot allt som liknar propaganda, att man ska övertyga mej genom känslomässiga trix istället för fakta.:cool:

Visst, men har man ett budskap, så kanske man måste slå på en trumma som engagerar. Jag väntar tills jag ev sett hela filmen

Ja ofta är det så, enligt min erfarenhet, att ju tveksammare och sämre underbyggt budskapet är, ju större behov av PR-trick. Därför blir jag allergisk mot sånt.
Ett väl underbyggt och seriöst budskap brukar inte behöva sånt. Det talar för sig självt.

Den typen av PR-trick är till för att skapa illusioner, det vill jag inte ha, jag vill ha budskapet utan försök att påverka. :grin:

Senast ändrad av en moderator:

Heuschmann har jobbat seriöst och underbyggt i många år.

Ingen större reaktion. Kanske detta är ett sätt att nå ut som kommer att tilltala fler?

Nu hade jag inte ljudet på när jag såg trailern och kanske missade någon "partidagsstämning" - det jag såg var en trailer för ett försök att gå till grunden med alla åsikter om hur hästen ska röra sig och om det är skadligt eller bra.

- Är glaset halvfullt eller halvtomt?

Känns lite trist att mötas av negativitet när man råkar på en intressant information förresten. Känns rätt oseriöst när attityden är ogenomtänkt och reflexmässig åt det hållet också. Att vara öppen för att titta behöver inte betyda att man okritiskt sväljer allt som kommer farande.

mvh/:cool:

Ja ofta är det så, enligt min erfarenhet, att ju tveksammare och sämre underbyggt budskapet är, ju större behov av PR-trick. Därför blir jag allergisk mot sånt.
Ett väl underbyggt och seriöst budskap brukar inte behöva sånt. Det talar för sig självt.

Den typen av PR-trick är till för att skapa illusioner, det vill jag inte ha, jag vill ha budskapet utan försök att påverka. :grin:

Ja lyssna på ljudet.....

Det kom inte fram så mycket som var intressant egentligen i den trailern tycker jag. Det var en del av kritiken. Mest känslomässigt - för att påverka, trist sätt anser jag.

Kallar du det negativt får du göra det, men jag uttrycker en åsikt helt enkelt vilken väl alla har rätt till:confused: Kanske skulle jag tycka annorlunda om filmen. Vad vet jag:confused: Det får jag återkomma med när jag ev sett den.

Det jag ser som intressant är inte trailern i sig "das trailer an sich" utan informationen om att det kommer en film/dvd som ska behandla frågekomplexet. Förhoppningsvis med tysk "grundlichkeit" och OBJEKTIVT.

Så jag är inte besviken på det låga underhållningsvärdet.

Var fanns infon.

Nej det ska vara seriöst uppbyggt. Kanske filmen är bättre:confused:

Fick ångest av förflyttningen av sövd häst- eftersom min är op. för lösa benbitar. Det har absolut inget med "dålig" ridning att göra eller att man utför biopsier.
Meningen var att man skulle associera med slaktad häst. Usch:mad:

I en trailer visar man lite av det intressanta som kommer i själva filmen. Jag skrev inte om "underhållningsvärde" :confused: utan om informationsteknik, där denna tillhör de mer motbjudande, kanske för att det ofta används då fakta inte är det viktiga utan känslomässig påverkan, tex av sekter, politiska grupper, samt andra med tydliga propagandasyften som överväger den faktiska informationen.

Oftast, obs, jag säger inte att det är så nu - men den typen av propagandaliknande trailers väcker sällan mitt intresse - tvärtom.
Nån vill att jag ska tycka något, inte redovisa neutrala fakta. Sånt är jag allergisk mot varifrån det än kommer.

Därför redovisade jag bara min reaktion på trailern och tyvärr blev det en lång sidodiskussion som i alla fall jag kan avsluta i och med att jag nu försökt förklara.

Jo, jag kan hålla med om att det var magstarka scener, som inte följs upp. Samtidigt kan jag tänka att det i förlängningen kanske kan få som resultat färre lidande hästar. Men det är ju bara en förhoppning.

:eek: Eftersom jag inte kan tyska, så blev det verkligen så att man känslomässgt gick på intrycket,(ljuden). Propaganda a´la nazi musik, piskrapp, och sen en operation med söndertränad stackars häst. Mitt hjärta blöder för våra fyrbenta vänner som utsätts för okunniga människor. :bow: Det var väl det den gick ut på??

Liknande trådar

Ridning Hej,vi köpte en jättefin welshponny valack 14 år för snart 1 år sedan,han är superfin,väldigt pigg,känslig i munnen och sitsen, han har...
Svar
9
· Visningar
1 836
Senast: sorbifolia
·
Ridning Det här blir ett långt inlägg men skulle vara jättetacksam om nån pallade läsa och ville hjälpa mig att fundera på vad som kan göras...
2
Svar
21
· Visningar
4 286
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Så var fyra dagars ridkurs avklarad. Och det var väl den mest självförtroendesänkande ridaktivitet jag har gjort på länge. Till och med...
Svar
0
· Visningar
1 165
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag lovar och svär men jag hade faktiskt ingen aning om att igenridningslektionen jag var inbokad på var en hopplektion! Det gick upp...
Svar
0
· Visningar
419
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Rintränings- och utställningstråd
  • Akvarietråden V