SQHA Nationals

Kickis

Trådstartare
SQHAs Nationals på Grevagården 5-8 augusti! http://www.sqha.com
Vem ska dit? Titta eller tävla? :bump:

Själv ska jag dit med mtt 2 åriga quatersto och tävla i halter, longe line och trail at hand. :laugh:
Skulle även gärna gå på sponsorfesten som ska vara på kvällen, men vill inte gå själv. :crazy:

Sv: SQHA Nationals

Jag hoppas kunna ta mig dit, åtminstonde en dag, troligen lördagen.
Var kan man se programmet ??

JAg kan knappt hitta själva proppen på SQHA....

Har ingen häst att tävla dock....:(

Jag åker mest dit för att kolla på saker och köpa....
Brukar det vara mycket marknadsstånd/försäljare där ?

Hmm...kollade just showbillen, hittade den efter lite klurande ;)

Den roliga ridningen är ju på fredagen, inte lördagen...alltså freestyle reining tänker jag på.
Men alla annan ridning är på lördagen, svårt val då......

Kanske får bli fredag och kolla på grejer och sen reining på kvällen bara...

Har skickat pm till dig på fb. Borde ju åka med både Britta o Axel men jag struntar i det, funderar på att ta på mig coaching hatten dock :)

Jag försöker hitta preliminära tider för när klasserna strtar på fredagen.
Men det verkar inte finnas något tidsprogram ??

Jag vill ju inte komma försent till någon av ridklasserna på fredagen.....
Åker visserligen dit mest för att titta på grejer så jag hoppas det är några som säljer saker där :)

jaja, får väl åka ner nångång under dagen så får jag hoppas på det bästa !

Jag ska dit på lördag och fota lite.
Är väldigt intresserad av westernridning, men tiden räcker inte till för det just nu så jag får nöja mig med att titta på istället :laugh:

Ja, det va synd. Men fick inte med mig något sällskap idag :(

Men det kommer komma upp lite bilder ifrån lördag här sen.
Om jag får till några bra vill säga:D

Var där igrå eftermiddag.
Kom en timme senare än jag hade tänkt, runt 15.30, men rätt lagom visade det sig bli :)

Himlen öppnade sig precis när jag parkerade bilen så det var bara att avvakta.....

Och det var visst precis i rätt tid jag kom, ridklasserna började när jag betalade entrébiljetten :banana:

Shoppade lite men det blev inga boots, var ingen som hade passande ( varken för fot eller plånbok ;) )

Och det var ingen som hade sadlar med sig heller så det blev inget sittande och provande :(

Var på vippen att gå innan Freestyle reiningen men tur var det väl jag beslöt mig för att stanna ändå för det var kul :bump:
Ingen tvekan om vem som var publikfavorit iallafall - heja Hokkanen !!

Fast det var väldigt vad lite fart och fläkt, show, det var över det tyckte jag.
För 10 år sedan var det ju all de bästa, höjdarna, som var med och spökade ut sig på Freestyle reiningen och det var show och fart så hattarna flög av.....:bow:

Nu har jag visserligen inte uppdaterat mig på dess 10 år men ändå, det är väl inte bara ungdomar som tävlar numera ?
Kanske folk ville spara sina hästar till lördagen.....

Eller är just SQHA tävlingar inte så mycket show, kanske mer sånt på High Chapparal typ av tävling ??

Som sagt, jag är inte så uppdaterad ;)

*suck*
Glömde det bra objektivet hemma insåg jag när jag precis kommit fram.
Fick göra det bästa jag kunde med skiten jag fick med mig.

Denna pållen skulle jag inte ha något emot att äga :love:
31458866.jpg

De här va så söta!
31458903.jpg

31458924.jpg

Alla hästar va så fina så!
31458877.jpg

31458882.jpg

Tyckte väl nästan att jag sett den hästen på kort nånstans innan:D

Har dessa två, pinsamt dåliga bilder. Hade ingen lust att fota när jag fick med mig fel grejer.

31459453.jpg

31459463.jpg

Jäkla fin häst du har!! lyllo;)

Wrangler filmade mig och här kommer resultatet.
http://www.youtube.com/watch?v=YXkI8HuMRqE

Förutom att pållan var lite lat så gick de riktigt bra!

I longe line Open kom vi först av tre (tror jag, de var lite strul med domarna där). I longe line non pro kom vi 2;a av 2. Och i trail at hand kom vi nog typ 7 för ena domaren och 8a för den andra (eller nått?) utav 10(?). Vi var även med i halter och hamnade där bland mitten placeringarna.

Och nu när helgen är äver känner jag mig jätte nöjd men mycket trött! :)

1000 tack till wrangler för hjälpen, filmandet och även allt du har lärt mig!!!:bow::banana::bow:

På lördagen kikade jag på
119. W.Horsemanship AA Youth
120. AH1 A Western Horsemanship All Ages
121. W.Pleasure AA Youth
122. W.Horsemanship AA Amateur
123. Reining AA Youth
124. YR1 Y Reining 18 & Under
125. BRG1 SPB Reining All Ages
126. Reining AA Amateur

och idag på
148. NSBA Trail Open
149. NSBA Trail Non-Pro
150. Trail Cup All-Breeds
151. Open W.Riding AA
152. W.Riding AA Amateur
153. NSBA Western Riding Open
154. NSBA Western Riding Non-Pro
155. YWP1 Y Western Pleasure 18 & Under
156. BWP1 SPB Western Pleasure All Ages
157. Green Western Pleasure AA

En med liiite mer skärpa i...
31459487.jpg

Schnyggt!

Vill bara påpeka att det inte är jag som sitter på hästen på denna bilden! :p Jag brukar inte tävla i säckig skjorta, för korta brallor och gympaskor...

Jaa hon kan allt vara en fröjd för ögat ibland :love:

Hur gick det för dig på tävlingen?? :)

Jag vann trailen för båda domarna :) Vi var bara 2 starter, men eftersom den andra tjejen ridit i Ungdomslandslager och varit i USA och tävlat APHA world show är jag fett nöjd ;) Jag gjorde lite småfel, och vi fick inte till galoppen så bra, men jag är SUPERnöjd! Tänkte slänga upp en film sedan, återkommer med det när jag fixat den :)

Valde att stryka mig från reiningen eftersom det hade blivit så himla sent hem, och jag var ändå ensam i klassen...

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 087
Senast: Bison
·
Hästvård Hej! Behöver dels skriva av mig, men kanske någon som är eller har varit i en liknande situation som mig. Hästen i fråga är ett...
2 3
Svar
41
· Visningar
6 253
Senast: fruxolisa
·
Träning Hej! Nu ska jag rida in min 3 1/2 åring! Men vill ha lite tips:) Hans utbildningsstatus nu är ganske låg. Vi började i slutet av mars...
2
Svar
22
· Visningar
5 804
Relationer Om någon listar ut vem jag är så håll det gärna för er själva....(nytt nick) Jag träffade i feb en kille, han 35, jag är 29...
2 3
Svar
46
· Visningar
7 908
Senast: Texaz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar