Sv: SQHA Nationals
Var där igrå eftermiddag.
Kom en timme senare än jag hade tänkt, runt 15.30, men rätt lagom visade det sig bli
Himlen öppnade sig precis när jag parkerade bilen så det var bara att avvakta.....
Och det var visst precis i rätt tid jag kom, ridklasserna började när jag betalade entrébiljetten
Shoppade lite men det blev inga boots, var ingen som hade passande ( varken för fot eller plånbok
)
Och det var ingen som hade sadlar med sig heller så det blev inget sittande och provande
Var på vippen att gå innan Freestyle reiningen men tur var det väl jag beslöt mig för att stanna ändå för det var kul
Ingen tvekan om vem som var publikfavorit iallafall - heja Hokkanen !!
Fast det var väldigt vad lite fart och fläkt, show, det var över det tyckte jag.
För 10 år sedan var det ju all de bästa, höjdarna, som var med och spökade ut sig på Freestyle reiningen och det var show och fart så hattarna flög av.....
Nu har jag visserligen inte uppdaterat mig på dess 10 år men ändå, det är väl inte bara ungdomar som tävlar numera ?
Kanske folk ville spara sina hästar till lördagen.....
Eller är just SQHA tävlingar inte så mycket show, kanske mer sånt på High Chapparal typ av tävling ??
Som sagt, jag är inte så uppdaterad