Sqha nationals 2009

D

docskingcalibar

Hej.
Jag funderar på vilka som tänker åka till strömsholm och rida naionals?
Har ni sett vad svindyr den tävligen är?>>
Vi har inte bestämt oss ännu, vet inte om vi kommer att ha råd att åka.
Men jag måste säga att de har gjort en mycket trevlig showbill, i alla fall för min del :)

Sv: Sqha nationals 2009

Hej!
Jag planerar att åka på nationals..
Startavgifterna var ju detsamma har jag för mig, men jag har fixat gratis husbil å behöver ingen el, och har nära att åka så det passar mig bra :)

Och jag hade också tänkt åka (utan häst) men om det blir av så ser det i dagsläget bara bli över en natt. Jobbet kallar.

Japp... Tror inte att de har tänkt igenom det hela ordentligt... :)
Campingen kostar 800 kr enligt vad vi förstod på Åsa Kummerling, det är itne elplatsen...

/Emmi

PS: jag kan ha fel, ring och fråga... DS

Jaha, men det stog el va?
Isf va de jäkligt dyrt... men har en reservplan genom en kompis å isf så bor vi kanske 5 min bort :) lär kolla upp det där...

Jag fattade det som att de inte fanns nån camping, men elplatser för lastbilar/husvagnar vilket kostade 800 kr. Sen fanns de ju oxå hotellrum som INTE var billiga.

Hej.
Jag funderar på vilka som tänker åka till strömsholm och rida naionals?
Har ni sett vad svindyr den tävligen är?>>
Vi har inte bestämt oss ännu, vet inte om vi kommer att ha råd att åka.
Men jag måste säga att de har gjort en mycket trevlig showbill, i alla fall för min del :)

Nepp, jag ska inte dit. När är det förresten?

För första gången på massor av år skall jag inte åka dit. Tävla har jag ju inte gjort på några år men jag brukar ju försöka hjälpa till eller i alla falla vara i vägen. Men det känns inte som jag blir ett dugg sugen i år, sorgligt nog.

Ingen speciell anledning, det hade faktiskt varit kul att spana in Strömsholm.
Spännande med en ny tävlingsledare, Malin är duktig, men har väl aldrig gjort en show tidigare så det kan nog bli tufft.

Det kan ju faktiskt vara så att jag är lite mätt på tävlingar och borde tillbringa lite av min tid som normala människor gör på stranden, i hängmattan eller ute i stallet.

/Monica

Ha Ha tror du på det själv, vi är inte normala Monica!
De va du som sa de:angel: själv
ärligt , utan sånna människor som er hade ryttarna , publiken inte fått uppleva dessa fina tävlingar:bow:
själva kommer vi att ev åka o se på Strömsholm , denna gång som publik :laugh:

Nej, nog har förändringens vindar svept in:angel:, läste dock på sqhas sida igår att dom sänkt priset, så redan bet skulle visst få tillbaka. Vet inte själv om jag åker dit än, det är säkert jättefint där, men jag är lite gammalmodig av mig, gillar inte nya regler och specifika klädregler bara för att tävlingarna hålls där, om dressyr el hopp ryttana skulle genomföra tävling på tex HC, inte skulle väl vi kräva tex repgrimma och hatt när dom tävlar;), skulle se ut det!
När jag ändå beklagar mig, varför dras det åt olika håll hela tiden, reiningen åt sitt håll o pleasure åt det andra hållet, vet om att det finns dåligt med underlag för reiningen, men det måste väl kunna fixas, eller.

När jag ändå beklagar mig, varför dras det åt olika håll hela tiden, reiningen åt sitt håll o pleasure åt det andra hållet, vet om att det finns dåligt med underlag för reiningen, men det måste väl kunna fixas, eller.

Än så länge har de väl inte gjort de eller? Själv hoppas jag på en delning, då de är lättare att ordna pleasure, hunter, horsemanship osv då de klasserna inte är lika beroende av underlaget som tex reining. oftas vill "vi" istället ha två ridhus, vilket reining och kosseryttare inte alltid kräver. Så en delning skulle nog bara underlätta ordnandet av tävlingar.

Själv blev jag nog lite sugen på att åka igen, när de sänkt priset lite. Men måste nog tänka på saken först.

Va?? Menar ni att folk klagade på deras priser?? ;)
nää det ska man inte gjöra--detta kan ju man få tillbaka sen i prisutdelningarna,,rosetten o medaljen kan säkert pantsättas..om inte pris checkarna dyker upp snart:grin: det täcker ju en del av tävlingsomkostnaderna...men tur att detta med tävlandet är så kul det överträffar offtast allt..även hålet i plånboken

Jag bidde allt lite orolig att ni var ett gäng gnällspikar. Inte skrämmas så.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 496
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 276
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 809
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 345
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka