Spyr ca: 4gånger/vecka!!?!

Chickengirl

Trådstartare
Vi har 2 katter här hemma men den ena spyr mkt, hon har gjort de hela tiden (snart är hon 2år)... hon spyr flera gånger i veckan å de e inte för att hon har hårbollar eller mask... De har nog blivit oftare nu de senaste månaderna. Hon är innekatt å hon får inte i sig massa utifrån.
Hon e ganska smal eftersom hon spyr upp maten...
Kan hon ha problem med tarmar/mage??
Vad tror ni att de kan vara?

Sv: Spyr ca: 4gånger/vecka!!?!

hon äter inte snabbt. Torrfoder har dom framme hela tiden å så får dom brukmat morgon och kväll. hon spyr oftast nattetid.

De e ju den maten hon ätit senast typ... lite blandat mellan torrfoder å brukmat tror jag... hon spyr på natten så de e alltid mamma som torkar upp...

Jag skulle höra med en veterinär, men du kan prova att byta foder (gradvis, inte från en dag till en annan). Hon kan vara känslig mot viss mat. Min katt spyr om jag ger honom något "nytt" som han inte är van vid, kanske tycker han att det är så gott också så han äter för fort o då spyr han...oftast på natten...
Det finns allergiska katter, men jag vet inte om symptomen är samma,tror att dom får svullet tandkött, dålig andedräkt mm

Vi har provat många olika foder även dom som finns hos vet. hon spyr ändå... Aa får väl ringa å kolla med vet..

Liknande trådar

Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 008
Senast: Puffindog
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 594
Senast: Sassy
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 145
Senast: Whoever
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 449

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka