Spyande Chihuahua?!

nice and happy

Trådstartare
Har en 13mån chihuahua hane som dom 2 senaste mån har spytt ganska. Ofta, så jag avmaskadehan med axelur för 1mån. Nu dom sista 3 veckorna spyr han ca 1ggr i veckan (ibland mera)
Han spyr då mest saliv, ibland med gräs i el nå annat snusk han ätit.
Gör era hundar oxå så?
Vad kan det va för fel? Mask?

Sv: Spyande Chihuahua?!

Du är säker på att han inte får i sig massa snusk ute då?.

Nej mina hundar spyr inte, om dom inte är magsjuka.

Han är ju lite ful så, får han chansen så äter han nog lite snusk ute som han hittar på promenad... Men ibland när han bara spyr saliv, så börjar man ju undra lite. (Snusket borde komma upp varje gång el)

Magatarr... Hur behandlar man det?
Han luktar illa i munnen, så det är väl oxå en symtom.
Kanske skall ringa veterinären redan idag el va tycker ni?

Det är gratis att ringa till vet och rådfråga.

Magatarr? ätit nåt olämpligt nu när det är rötmånad? tom i magen?

Oj, så att jag glömde ett k, magkatarr skulle det ju vara.
Ring och rådfråga veterinären, det finns medicin och specielfoder som botar magkatarren om det nu skulle vara det.

Har en 13mån chihuahua hane som dom 2 senaste mån har spytt ganska. Ofta, så jag avmaskadehan med axelur för 1mån. Nu dom sista 3 veckorna spyr han ca 1ggr i veckan (ibland mera)
Han spyr då mest saliv, ibland med gräs i el nå annat snusk han ätit.
Gör era hundar oxå så?
Vad kan det va för fel? Mask?

Min hund spydde också mycket då han var mindre, men nu vid snart 4 års ålder har det blivit bättre. Han är en jack russel.

Han tål väldigt lite saker, och åt specialmat ett bra tag. Det kan vara så att din hund inte tål maten du ger honom och han kan ha en känslig mage. Så fort jag ger min något han inte är van så spyr han. Kan vara allt ifrån grisöron till köttbullar/korv

Vad ger du för mat just nu? bytt mat ofta?

Äter dom gräs så brukar dom spy efteråt.

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har, vad jag tror, ett lite annorlunda problem med min hund. Jag har en blandrashund av mellanstorlek, en tik på 8 år. Ibland har...
Svar
2
· Visningar
633
Hundhälsa Min chihuahua och border collie skäller alltid ute när de vill in igen men i tisdags var de ute längre än vad de brukar. jag öppnade...
Svar
14
· Visningar
11 268
Övr. Hund Hej alla hundmänniskor! Tänkte kolla om ni kan hjälpa mig med en sak.. Jag har en tik på ca 10 månader hon är wachtel/springer...
Svar
5
· Visningar
1 192
Senast: Luff
·
Övr. Hund Förvarnar för en väldigt lång "skriva av sig-tråd".. Vet knappt vad jag ska börja med.. Eller ja, kanske "början" vore bra... Efter...
2
Svar
35
· Visningar
5 653
Senast: Philosophia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka