Sprutar kiss på varandra?

CalaCherie

Trådstartare
Jag har 2 marsvins honor som alltid hängt ihop och är i mestadels mycket bra kompisar. Igår hörde jag ett "irriterande" skrik från mitt bruna marsvin. När jag kollade in i buren så sprang hon runt och försökte fly från mitt svart/vita marsvin hon försökte spruta kiss på henne. Man såg hur hon följde efter, siktade och försökte verkligen spruta ner henne. Jag har aldrig varit med om att något av mina tidigare marsvin gjort såhär, är det någon som vet vad det ska betyda eller något? Vad jag kan se så hittar jag inget om det på internet, är det kanske bara mina marsvin som är lite knäppa, haha.

Sv: Sprutar kiss på varandra?

Jag kan visserligen ingenting om marsvin, men när chinchillor sprutar kiss på varandra är det i alla fall osämja eller försvar på hög nivå, och i och med att dina marsvin verkade irriterade är min spontana gissning att kissandet nog betyder samma sak där?

Om de är vänner nu igen är det säkert ingen fara, men till en eventuell nästa gång skulle i alla fall jag personligen hålla lite extra koll om ett bråk skulle gå så långt att de börjar kissa på varandra, det har hänt ett av mina chinchillapar en gång och sekunden därpå rykte de ihop så att pälstussarna flög...

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 363
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Tjatter I tidernas begynnelse skapade den store Frith världen. Han skapade stjärnorna, och världen levde bland stjärnorna. Frith skapade alla...
106 107 108
Svar
2 157
· Visningar
68 903
Senast: Intejag
·
Gnägg Tack för allt kära vän. Mitt ute i Smålands skogar, på en gård med vackra stenrösen och gärdsgårdar, inne i en liten mörk gruppbox, där...
2
Svar
28
· Visningar
3 741
Hästhantering Hej jag är ny här på buke och vet inte riktigt hur det fungerar än.. men jag blev medlem av en andledning, mitt problem. Det är så att...
10 11 12
Svar
222
· Visningar
31 044
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar