Spruta på båda sidor om halsen?

aiquen

Trådstartare
Jag ska nu ge min shettis smärtstillande i fem dagar och funderar på om jag måste sticka på samma ställe varje dag eller om det är okej att variera lite genom att sticka på båda sidor om halsen? Jag har fått för mig att det ska vara helt okej, men vill ändå dubbelkolla lite..
 
Sv: Spruta på båda sidor om halsen?

det är ok att sticka på bägge sidor.

om hästen ska få mycket pencillin tex så får man ge två sprutor, och då ger man en i varje sida.
 
Sv: Spruta på båda sidor om halsen?

När jag sprutade min häst rekommenderade veterinären mig att spruta tex på höger sida första dagen och vänster sida andra dagen, höger tredje osv...
 
Sv: Spruta på båda sidor om halsen?

aiquen skrev:
Jag ska nu ge min shettis smärtstillande i fem dagar och funderar på om jag måste sticka på samma ställe varje dag eller om det är okej att variera lite genom att sticka på båda sidor om halsen? Jag har fått för mig att det ska vara helt okej, men vill ändå dubbelkolla lite..

Just avslutat en tiodagars pencillin själv och då sa vet att jag skulle sticka varannan dag på höger reps vänster. Och sticka på olika ställen varjen gång inom trekanten.
Undvika ställen om det blev blubblig och hårt.

Tackolov så blev den inte en enda blubbla eller hårdhet. Mjuk och god i halsen varje dag:love:
 
Sv: Spruta på båda sidor om halsen?

Har t o m stuckit i rumpan, när behandlingen har varit långvarig.
 
Sv: Spruta på båda sidor om halsen?

Ja, precis men det jag var lite osäker på var om det var inom 'trekanten' man skulle variera eller även på båda sidorna. Men nu vet jag att jag hade rätt från början. Tack för alla svar!
 

Liknande trådar

Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
808
Senast: Fiorano
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 428
Senast: Amha
·
Hundhälsa Äldsta tikens mage har varit ett problem i många år. Vi har varit på utredningar hos flertalet olika veterinärer, även sådan som ska...
2
Svar
20
· Visningar
2 000
Senast: super
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 848
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp