Spruta igång stressat sto!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare linus11
  • Startdatum Startdatum
L

linus11

Mitt sto har nu gått över 11 dagar över brunst och ska sprutas igång. Nu är jag rädd för att hon är så stressad att det inte spelar någon roll hur man gör pga stressen. Att hon inte kommer i brunst iallafall. Hon rymde idag och va ute på en ca 1,5 mil lång färd på 90 väg :(:( Som tur va inga synliga skador än så länge...

Sv: Spruta igång stressat sto!

Varför är hon så stressad då? Går det inte att ändra förhållandena så att hon lugnar ner sig?

Vet inte :(. Ska prova med att låta henne stå inne. (vill inte men måste prova). Se om hon lugnar ner sig lite. Vet inte varför hon är så stressad men tror inte hon trivs med läget riktigt. Mycke hästar som kommer och går..... Hon går själv längst bort i hagen så långt bort från flocken som hon bara kan..:(

Ush vad jobbigt förstår dig precis! Man oroar sig ju så mycket för sin häst när man inte kan påverka. Den står väl på station?

Är de duktiga på stationen så har de säkert knep för nerviga ungston också, kanske passar det henne bättre att stå inne?

Ingen panik - det är inte maj ännu! Ge henne lite tid och försök ändra miljön istället. Förutsättningarna för en dräktiget ökar om hon är lugn och tillfreds med livet och gärna i gott hull.

Ingen panik - det är inte maj ännu! Ge henne lite tid och försök ändra miljön istället. Förutsättningarna för en dräktiget ökar om hon är lugn och tillfreds med livet och gärna i gott hull.

Hon fick sin spruta för 3 timmar sen och allt ser bra ut i övrigt. Reagera bra på den så nu håller vi tummarna. I gott hull är hon :) Nästan lite för bra hull och i god kondition :). Nu när jag va på stationen och kollade henne såg hon ganska lugn ut faktiskt. Är nog bara hagen och kompisarna hon inte diggar riktigt. Jag va väldigt nära på att ta hem henne idag och skita i allt som har med föl att göra men jag biter ihop ett tag till....... Det roliga är att hon inte är ett ungsto utan 13 år gamal fast hon har inte sett så mycke av livet. Köpte henne för 3 år sen och då hade hon gått i samma hage i 6 år och inte gjort ett skit!

Haha, ok inget ungsto då alltså. Men även äldre kan ju tycka det är stressigt med ny miljö. Hoppas hon blir dräktig!

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 603
Senast: Snurrfian
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
5 000
Senast: Mia_R
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 717
Avel Ska inseminera mitt 5-åriga sto, första gången. Tidigare har jag använt mig av naturlig betäckning och har ju då lämnat stona hos hingst...
Svar
6
· Visningar
1 557
Senast: Novalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka