Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag brukar i krisläge använda Compeed Cracked heel cream. Den gör susen med torra hårda fötter och även nagelbanden blir mjuka igen. I övrigt använder jag ett gäng olika handkrämer och gör gärna "inpackning" med massa kräm som får dra en stund framför tvn.
@athena_arabians eller övriga i tråden. Vad har ni för handskar att diska med? Jag tycker allt med händer är så klumpigt så har inte ens vågat testa ännu
B-vitamin! Nu kommer jag med mina fåniga vitaminer igen men en vitamin som heter Silica beauty (pinsamt namn ) tänkte jag äta för att få vackert hår, men jag fick fina nagelband och ofnasiga händer istället. Jätteförvånad, hade inte ens tänkt att de skulle varit ovanligt vinterdumma. (Håret vette sjutton om det hände något med )Mina nagelband och händer tycker inte om kyla. Nagelbanden spricker, flikar sig och börjar blöda.
Bästa tipsen för att undvika och förbättra situationen?
Jag smörjer flera gånger dagligen med canoderm, värdelöst! Till natten smörjer jag med Nonique intensive
Det tog ett par månader innan jag märkte effekten. Sedan vet jag inte om jag var långsam på att märka eller att det tog ett tag för effekt.@Badger Värt att testa! Är vegetarian så just b-vitamin finns det väl en risk att det är brist på.
Smörj med mandelolja och sov med vinylhandskar efter att du smörjt in!
Tror inte detta är en bra idé. Oljan kan lösa upp mjukgörare från plasten som går in i huden. Inte nyttigt.
Har jag aldrig varit med om! Gör detta regelbundet!
Hur ser du att det inte löst upp mjukgörande?
Ah läste lite slarvigt. Om vi säger såhär: jag har inte känt av några probem. Mina nagelband är mjuka och jag har inga sprickor.
Räcker så bra med apotekets tyghandskar, så händerna får andas också.Mjukgörare är hormonstörande och kan kanske ge effekter på längre sikt, så det är ju svårt att veta om man får problem av det i framtiden.
Jag vågar i alla fall inte använda handskar så, fast jag misstänker att mina händer skulle må bra av det.
Räcker så bra med apotekets tyghandskar, så händerna får andas också.