cactuspower
Trådstartare
Efter att jag för ca två veckor sedan tog hem min häst från sommarbetet (där hon gått ca 2½ månad) så upptäckte jag att hon fått en spricka i varje stråle, ungefär i mitten på både fram och bakhov på höger sidan. Dessa luktade också en aning illa och såg ut att ha tendens att "ruttna" lite.. Hur "behandlar" man detta egentligen? Vad har orsakat sprickorna och denna rötan i de två hovarna.. ?
Vilket strö är bäst? Har detta någon betydelse? Hon står på torv nu.
Jag har testat att jodopaxa strålarna, även spraya på "blue-spray" efteråt samt även masserat kronranden med lite cornucrescine. Jag tycker att hon blivit bättre, men tyvärr inte helt bra. Vad ska man göra åt detta?
Hon hade även börjat få lite lite granna mugg på ett utav sina vita ben (som väll är känsligare?) hur gör jag för att få bort muggen bäst? Vad är effektivast?
Vilket strö är bäst? Har detta någon betydelse? Hon står på torv nu.
Jag har testat att jodopaxa strålarna, även spraya på "blue-spray" efteråt samt även masserat kronranden med lite cornucrescine. Jag tycker att hon blivit bättre, men tyvärr inte helt bra. Vad ska man göra åt detta?
Hon hade även börjat få lite lite granna mugg på ett utav sina vita ben (som väll är känsligare?) hur gör jag för att få bort muggen bäst? Vad är effektivast?