Spricka i gummimatta

Bonita4

Trådstartare
Jag ska ev. köpa en värmlandsvagn som är fräsch. Men det är en spricka i gummimattan i golvet. Ägaren till släpet har kört med hästen ändå och det har gått bra men jag funderar på att kanske byta ut mattan ändå?

Vad kostar en sån?

Sv: Spricka i gummimatta

Du får nog räkna med över 3000 kronor från en återförsäljare, finns billigare ställen att köpa matta på.
Är mattan trasig är det en bra idé att byta mattan enligt mitt tycke, beroende på vart mattan är trasig så kan det handla om hästens säkerhet med att byta matta.

Från återförsäljare 2-3 000 kr.

Ev. kan du laga mattan genom att limma på en tunnare gummimatta under den riktiga mattan, beroende på hur lång och bred sprickan är och kanske var den är. Jag har gjort så med mitt släp och det har hållt i många år.

prova att limma ihop matta med LiquiSole eller liknande special lim för gummi. limmade ihop min matta för ca 5 år sen, håller jättebra.

Jag har då fått prisuppgift på 2300kr inkl moms från "min" återförsäljare.

Har ingen aning, men det var det priset jag fick på en matta till en star, från en relativt stor åf...

Liknande trådar

Utrustning Jag har fått ett gammalt enaxlat tranesläp av svärfar att köra hö i, men då jag faktiskt behöver ett släp till hästen funderar jag på om...
Svar
4
· Visningar
351
Senast: CaisaCax
·
Utrustning Är på jakt efter en hästtransport. Har hittat en jag ska kolla på i helgen. Blev besiktad UA dec 2023. Har trägolv men man får med ett...
Svar
7
· Visningar
792
Senast: Cavallo
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
407
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Hej. Hoppas på lite tips. Har en häst som förefaller avsky att åka släp. Leta nu efter nytt släp som förhoppningsvis hästen är mindre... 2
Svar
33
· Visningar
1 826
Senast: Murray
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka