Språngrulla, skriva ut papper?!

sassiball

Trådstartare
Hur gör man det? Jag hade såklart missat att man själv skriver ut papperna där man rapporterar in fölningsresultatet. Har inget dräktigt sto kvar tyvärr, men ska ju skriva ut papperna och skicka till nya stoägaren. Hur gör jag det, jag ser inget på stoets sida på språngrulla?

Sv: Språngrulla, skriva ut papper?!

Till slut hittade jag hur man gjorde så jag tror jag klarar det själv nu :)

Gå in under ston. Klicka inte på ditt stos namn så hennes sida kommer upp, utan klicka på ikonen längst till höger i raden för att uppdatera. Då kommer en ny sida upp där man kan välja rapportera fölresultat. Var tvungen att gå in igen o kolla för jag hade redan glömt hur man hittade dit :)

Senast ändrad:

Jag måste fråga igen. Nu har jag inrapporterat fölresultatet på stoets sida på språngrulla. Men är det något man ska skriva ut också och skicka in?

någon som vet :) ?

KAn du förklara? :)
Hittar också var man rapporterar fölresultat, men inte var (och vad) man ska skriva ut??

När du har loggat in och kommit till första sidan där ditt namn står, så scrolla längst ner på sidan. Där står "din status som språngägare" och när man då har fyllt i fölresultat så står det att man kan skriva ut registreringsansökan. Den understrukna texten klickar man på och då kommer dokumentet upp.

Hoppas jag har varit till någon nytta :)

Ok men där står det bara 'Inga nya händelser att rapportera'..
Är det hingsthållaren som måste gå in och godkänna något så att det blir tillgängligt?

Ja hingsthållaren måste godkänna betalningarna så innan allt är betalt kan man inte skriva ut reg ansökan om jag förstått det rätt.

Har du rapporterat in fölresultatet? för innan man gjort det kommer nog inte den texten upp att man kan skriva ut reg ansökan.

Ok då är det säkert det som det hänger på. Vet att hon hade lite problem med det nya systemet.
Japp det fick jag till utan problem!

kl

Får hingstägaren meddelande automatisk när man lägger in fölresultat? Det är inget man skall skicka till hingstägaren utöver resultatet på Språngrulla?

Nej du ska inte behöva skicka något till hingsthållaren då denne har tillgång till stoets information på språngrulla. Det är bara reg papper sen som ska till asvh.

alltså, jag har betäckt mitt fullblodssto med hbl hingst, och jag fattar inget alls av språngrulla, hon finns inte med bland mina anmälningar, de va ju 2010? Hjälp... :crazy:

Ja men har du inte använt sidan 2010 då? Det fyller man ju i innan man åker till hingsten? och sen fylls det ju i löpande med dr resultat osv. Står det inget under ston? och du måste välja år 2010 eftersom det var då hon var betäckt.

Det står att man inte får ansöka om registrering innan hingstägaren har godkänt betalningen; får jag giro och resterande papper från hingstägaren i posten med en gång, eller skall det betalas igenom språngrulla? Mitt föl registreras i Norge, så original språngsedel från hingsten behövs till NV (tillsvarande ASVH)

Du bör få en räkning från hingsthållaren. Har du inte redan fått den?

Så fort den är betald och hingsthållaren fyllt i det han ska på språngrulla så kan du skriva ut registreringspapperna.

Grattis till ditt fina föl, såg det i föltråden :)

Tack för svaret, och beröm för fölet :)
Nej, någon räkning har jag inte fått. Dock är det bara två dagar sedan jag lämnade fölresultatet i språngrulla (han föddes den 17:e), och det tar lite längre tid till Norge. Jag skickar ett mail till dem, så att jag vet at det inte kommit bort i posten :)

Liknande trådar

Avel Hej! Jag köpte ett sto i höstas som är tänkt som att gå som avelssto hos mig. Hon betäcktes förra året men enligt säljarna ska hon...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 626
Senast: Freazer
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 257
Senast: lizzie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
916
Senast: MML
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 789
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tips i London
  • Valet i USA
  • Träning och hälsa del 12